Λένε… Ράους στην απληστία

Ενα έργο που εμπνεύστηκαν από την οικονομική κρίση, με ήρωες οκτώ Νεοέλληνες, ανεβάζουν στο «Πειραιώς 131»

Η οικονομική κρίση λειτουργεί δημιουργικά για τους καλλιτέχνες. Απόδειξη ότι το συγγραφικό δίδυμο των Θανάση Παπαθανασίου – Μιχάλη Ρέππα άλλο έργο είχαν στα σκαριά, αλλά μετά την «ένταξή μας στη διεθνή επιτήρηση» αποφάσισαν να γράψουν ένα άλλο, εμπνευσμένο από την όλη κατάσταση. Ετσι προέκυψε το «Ράους», ίσως η πιο επίκαιρη και πολιτική κωμωδία τους, που κάνει αύριο πρεμιέρα, σε σκηνοθεσία δική τους, στην «Πειραιώς 131».

Η Αφροδίτη της Μήλου, παραπέμποντας στο «Φόκους», λέει «Ράους» από αύριο στην «Πειραιώς 131» όπου κάνει πρεμιέρα το ομώνυμο έργο των Θανάση Παπαθανασίου - Μιχάλη Ρέππα

Η Αφροδίτη της Μήλου, παραπέμποντας στο «Φόκους», λέει «Ράους» από αύριο στην «Πειραιώς 131» όπου κάνει πρεμιέρα το ομώνυμο έργο των Θανάση Παπαθανασίου – Μιχάλη Ρέππα

«Η οικονομική δυσανεξία δεν πρέπει να γίνεται εμπόδιο για τη δημιουργία», ενώ οι καλλιτέχνες οφείλουν «να αυτοπροσδιορίζονται», υποστηρίζει ο Μιχάλης Ρέππας, σημειώνοντας ότι μπορεί να έχουν μειωθεί οι αποδοχές των ηθοποιών και των συντελεστών, αλλά «όχι και η ποιότητα της παράστασης».

Ο τρόπος και η νοοτροπία που συναλλασσόμαστε ως Ελληνες σε συνδυασμό με την κρίση αποτελούν τον πυρήνα του έργου, η υπόθεση του οποίου φέρνει στο προσκήνιο την ιστορία οκτώ χαρακτηριστικών νεοελλήνων που προσπαθούν να εξαπατήσουν το Δημόσιο για να αποσπάσουν εύκολο χρήμα.

«Καθαρή φάρσα που με το γέλιο ξεγυμνώνει την απληστία ενός κόσμου που το μόνο που δεν σκέφτεται είναι πώς να εργαστεί παραγωγικά», αποτελεί το «Ράους», σύμφωνα με τον Μιχάλη Ρέππα. «Ενός κόσμου εθισμένου στην κατανάλωση, στις φίρμες και στο λάιφ στάιλ». Θα γελάσουν οι θεατές με το έργο; «Το γέλιο πρέπει να βασίζεται στην αναγνώριση των καταστάσεων. Ισως ο ίδιος σπινθήρας που προκαλεί το γέλιο να προκαλεί και τη συγκίνηση», απαντά ο ίδιος.

Στην αφίσα της παράστασης η Αφροδίτη της Μήλου παραπέμπει στο εξώφυλλο του «Φόκους», μόνο που με το χέρι της διώχνει προς τα έξω, σαν να λέει «ράους» (έξω).

Το σκηνικό του Αντώνη Δαγκλίδη είναι ένα νεοκλασικό, υπό κατάρρευση μεν, χωρίς όμως να δημιουργεί καταθλιπτική αίσθηση κι άλγος. Τα κοστούμια φιλοτέχνησε η Εβελυν Σιούπη. Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Βασιλική Ανδρίτσου, Αβα Γαλανοπούλου, Ελένη Γερασιμίδου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Παντελής Καναράκης, Σπύρος Πούλης, Ζώγια Σεβαστιανού.

Ανταγωνισμοί

Ριάλιτι και θέατρο. Ο Μιχάλης Ρέππας είναι σαφής: «Το θέατρο δεν ανταγωνίζεται την τηλεόραση. Καλό είναι να αποφεύγονται οι μικροπανικοί. Οι ηθοποιοί δεν αντικαθίστανται».

Αντιγόνη Καράλη, ΕΘΝΟΣ, 07/10/2010

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε