Εγώ, η Ιωάννα!

theatre-1964-by-david-levine.gif

Είμαι 4ετής φοιτήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στη Φιλοσοφική του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μ’ αρέσει να ενημερώνομαι και να ενημερώνω. Διαβάζω εφημερίδες, περιοδικά, και κυρίως… χάνομαι στο διαδίκτυο! Όπου βλέπω να γράφεται κάτι για το θέατρο, το διαβάζω. Δεν μ’ αρέσει να διαβάζω εκείνα που γράφουν κάποιοι δημοσιογράφοι όταν υμνούν τους καλλιτέχνες χωρίς να υπάρχει αποχρών λόγος. Δεν μ’ αρέσει επίσης όταν οι καλλιτέχνες μιλάνε για τα πάντα. Ξέρετε ότι στην Ελλάδα οι περισσότεροι είναι απαίδευτοι. Έχει πλημμυρίσει η πιάτσα με τραγουδιστές, ηθοποιούς, δημοσιογράφους, ανθρώπους που εμφανίζονται στην τηλεόραση έτσι, για πλάκα. Η κοινωνία μας έχει γίνει μια τεράστια παιδική χαρά ή καλύτερα θα έλεγα ότι έχει γίνει ένα τσίρκο, με όλων των ειδών τα ζώα…

Δεν είμαι αισιόδοξη για τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στον τόπο μας, όπως επίσης δεν είμαι αισιόδοξη για το θέατρο που παίζεται στα θέατρά μας. Και για να προκαταλάβω: Για την τέχνη του θεάτρου αισιοδοξώ. Δεν πρόκειται να χαθεί. Απλώς, σήμερα, κάποιοι δεν ξέρουν πώς ν’ ασχοληθούν μαζί της. Η «ακαδημαϊκή» προσκόλληση σε ερμηνείες απολιθωμένες είναι κακό αλλά και η «ελεύθερη» και «ανανεωτική» ερμηνεία είναι εξίσου κακό. Παίρνεις έναν Shakespeare και τον κάνεις αγνώριστο. Κλασαυχενίζονται εκείνοι που τον κάνουν αγνώριστο ότι «δημιουργούν», εκστασιάζονται οι κάθε λογής σνομπ, στριμώχνονται στις ουρές σαν μιμητικά ζώα. Κι αν κάποιος με λογική και σύνεση και φρόνηση θελήσει να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, σαρώνεται στο άψε-σβήσε από την αποδοκιμασία και το χλευασμό.

Εγώ, η Ιωάννα ήθελα να γίνω ηθοποιός – και δεν έγινα, ή τουλάχιστον όχι ακόμη. Στο κάτω της γραφής, κάνουμε και τίποτε άλλο στην καθημερινή μας ζωή από το να ερμηνεύουμε, κάθε στιγμή, ρόλους; Τέλος πάντων, κάπου όλοι νιώθουμε ότι εκείνο που διασφαλίζει μια ταυτότητα, μια συνείδηση καταγωγής, ένα κοινό ψυχικό βάθρο, είναι η τέχνη. Και μέσα στην ψευδαίσθηση του Χρόνου, αυτή είναι που μας κάνει να νιώθουμε υπαρκτοί!

  • Στο σκίτσο του ο David Levine έχει κάνει μια αντιστροφή των «προσώπων». Το γυμνό κρανίο κρατάει στα χάρια του το κεφάλι του Άμλετ…
Advertisements

Σχόλια

  • antigonos  On 18 Ιανουαρίου, 2009 at 9:14 μμ

    Hey, Ιωάννα! Ίδια ενδιαφέροντα, βλέπω. Να μας λες τη γνώμη σου, στο εξής 😉

  • Constantinos  On 30 Νοέμβριος, 2010 at 9:21 πμ

    Καλησπέρα. Πού μπορεί να στείλει κάποιος ένα δελτίο τύπου παράστασης;

  • katerina  On 5 Φεβρουαρίου, 2011 at 1:58 μμ

    🙂

  • Νίκος Τσεργάς  On 17 Νοέμβριος, 2011 at 4:47 μμ

    Γειά σας. Ονομάζομαι Νίκος Τσεργάς και είμαι μέλος του θιάσου Μοντέρνοι Καιροί. Παρακαλώ ενημερώστε με, σε ποιό email θα μπορούσα να στείλω δελτίο τύπου και φωτογραφίες για τη νέα μας παράσταση με τίτλο «Εξαιτίας της αναταραχής…» που θα παίζεται όλο τον χειμώνα (18-11-2011 έως 08-04-2012) κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο ολοκαίνουργιο θέατρο «OLVIO» στο Γκάζι.
    Σας ευχαριστώ.
    Νίκος Τσεργάς

    κινητό: 6945050403
    email: ntsergas@yahoo.com

  • m.  On 16 Μαΐου, 2012 at 8:36 πμ

    Αν θέλεις πρόσθεσε στην κατηγορία των Σπουδών κι αυτό το σάιτ, έχει μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο θέατρο και τον κινηματογράφο

  • m.  On 16 Μαΐου, 2012 at 8:37 πμ

    http://www.philology.uoc.gr/postgraduate/

  • Eliza  On 13 Φεβρουαρίου, 2014 at 11:37 πμ

    wraio. sumfwnw .

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: