Χορηγίες: τα «παγκάρια» αρχαίων θεάτρων

  • Προτεραιότητες «Διαζώματος» για το 2010

ΜΝΗΜΕΙΑ. Η νομαρχία της Αθήνας έκανε την αρχή με τα 6 εκατ. ευρώ που αποφάσισε να διαθέσει για την αναστήλωση του θεάτρου του Διονύσου. Η πρωτοβουλία της όμως, κυρίως του «Διαζώματος» που κινητοποιεί θεσμούς και πολίτες, ευαισθητοποιεί καθημερινά όλο και περισσότερο κόσμο. Το θέατρο της Μεγαλόπολης άνοιξε κουμπαρά με 500.000 ευρώ «προίκα» από τον δήμο της περιοχής, της Γιτάνης στη Θεσπρωτία προικίστηκε με 100.000 από τη νομαρχία Θεσπρωτίας, των Φθιωτίδων Θηβών στη Μαγνησία με 50.000 ευρώ, ενώ της Σικυώνας και της Δήλου απέκτησαν κι αυτά τραπεζικούς λογαριασμούς, μικρούς να λέμε την αλήθεια (1.000 ευρώ έκαστο), αλλά είναι ακόμη η αρχή.

Η νομαρχία Ηρακλείου πρόσφερε 7.000 ευρώ για τη γεωφυσική έρευνα του θεάτρου Γόρτυνας και για το θέατρο, η νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας έδωσε 20.000 για έκδοση και ταινία που αφορά τα θέατρα της περιοχής της, ενώ ο δήμος Χερσονήσου διέθεσε 5.000 ευρώ για το δικό του.

«Κουμπαράδες»

Η καταγραφή του «Διαζώματος» σε 75 θέατρα και ωδεία της Ελλάδας έχουν βάλει στη σειρά τις προτεραιότητες για το 2010. «Για τη συμμετοχή των οικονομικών δυνάμεων της χώρας στη χρηματοδότηση των μνημείων μέσω του Διαζώματος αξιοποιούμε και προσαρμόζουμε τον χορηγικό νόμο. Ηδη έχουμε υποβάλει για έγκριση την πρώτη χορηγική σύμβαση με την Αttica Bank, ύψους 30.000 ευρώ για το θέατρο του Ορχομενού Αρκαδίας» είπε στη γενική συνέλευση του σωματείου που έγινε την Κυριακή στο νέο Μουσείο Ακρόπολης ο Σταύρος Μπένος. Εξήγησε ότι για τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χρηματοδότηση των μνημείων ενεργοποιούν τον νόμο 3463/2006 (κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και μίλησε πάλι για τους περίφημους κουμπαράδες που θα ανοίξουν για κάθε θέατρο χωριστά.

Πιστεύοντας πως και ο κόσμος πρέπει να είναι συμμέτοχος, θύμισε τις εκκλησίες που χτίστηκαν μέσα από τα παγκάρια τους, λέγοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι και το Διάζωμα «φιλοδοξεί να γίνει το παγκάρι, το θησαυροφυλάκιο των αρχαίων θεάτρων».

Αναζητούνται χορηγοί

Τα ποσά θα διατεθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού το οποίο θα έχει την ευθύνη εκτέλεσης των σχετικών εργασιών και τη διαχείριση των χρημάτων.

Υπάρχουν, πάντως, και οι εκδοτικές δράσεις όπως η σειρά «Αρχαία θέατρα», τα ντοκιμαντέρ που θα τη συνοδεύουν, η έκδοση Ατλαντας των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης αλλά και το διεθνές συνέδριο που ανακοίνωσε ο καθηγητής Πέτρος Θέμελης για τον Μάιο – Ιούνιο του 2011.

«Οταν δίνεις την ψυχή σου για κάτι, αν αυτό το πράγμα δεν το αγκαλιάσει ο κόσμος αισθάνεσαι ότι ίσως αφιερώθηκες σε κάτι τσάμπα. Ετσι νομίζω ότι όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε πως ο πολιτισμός ζει εκεί όπου ζει ο πολίτης, εκεί όπου ο πολίτης μορφώνεται, διασκεδάζει, προσφέρει» είπε στην ομιλία του ο υπουργός Παύλος Γερουλάνος.

Η αλήθεια είναι πως στο αμφιθέατρο του μουσείου την Κυριακή το πρωί είχαν συγκεντρωθεί πολλοί επιστήμονες, αλλά και πολίτες. Η ανταπόκριση ήταν συγκινητική. Από τη δήμαρχο Αβδήρων που ζητούσε να μην ξεχάσουν την περιοχή της, μέχρι τον νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας ο οποίος επέμενε πως «δεν αισθάνομαι χορηγός, αλλά συνεργός».

Το θέμα, βέβαια, είναι να συγκινηθεί η ιδιωτική πρωτοβουλία που ήταν ο αρχικός βασικός στόχος. Οι μεγάλοι χορηγοί πότε θα βάλουν το χέρι βαθιά στη τσέπη;

  • Της Γιωτας Συκκα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 15/12/2009
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε