Το τέταρτο κουδούνι

  • Του Γιώργου Δ.Κ. Σαρηγιάννη, ΤΑ ΝΕΑ: Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Τριάντα έξι σκηνοθεσίες –  ρεκόρ! – µετράει πια ο Σπύρος  Ευαγγελάτος (φωτογραφία) στο Φεστιβάλ Επιδαύρου. Σε τριάντα εννιά   καλοκαίρια. Απ’ το 1972  που πρωτόκανε την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή  µε το  Εθνικό Θέατρο. Εκτοτε,  παρά τρίχα µια  παράσταση  σε κάθε Φεστιβάλ

Τελικά αυτό το σιφοράι – C4Ι – συφορά µεγάλη αποδείχτηκε.

Ολος ο κόσµος, µια σκηνή… Ο Αντώνης Θεοδωρακόπουλος – πολύ χαίροµαι που, σε συνέχεια της εξαίρετης περσινής επανεµφάνισής του, ύστερα από δώδεκα χρόνια απουσίας απ’ τη σκηνή, στο «Αγγέλων Βήµα», µε το «Εσύ και τα σύννεφά σου», επανεντάσσεται στους κανονικούς ρυθµούς του θεάτρου –, η Αιµιλία Υψηλάντη κι ο Γιάννης Ζαβραδινός θα πρωταγωνιστήσουν στην κωµωδία χαρακτήρων για τρεις τού πρωτοπαρουσιαζόµενου στην Ελλάδα, γεννηµένου στην Τύνιδα αλλά που ζει στην Γαλλία, πολυγραφότατου συγγραφέα, σεναριογράφου, διαλογίστα αλλά και σκηνοθέτη του κινηµατογράφου Ερίκ Ασού «Η γαµήλια ψευδαίσθηση» (2009). Που θα παρουσιαστεί απ’ την Αιµιλία Υψηλάντη τον Νοέµβριο στην «Αργώ» της σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη.

Στο έργο η Ζαν και ο Μαξίµ, ύστερα από πολλά χρόνια γάµου, αποφασίζουν ν’ ανοίξουν τα χαρτιά τους και να εξοµολογηθούν τις απιστίες τους. Εκείνος της αποκαλύπτει δώδεκα περιπέτειές του, εκείνη µια σχέση που κράτησε εννιά µήνες.

Εξαλλος ο σύζυγος προσπαθεί να την πείσει να του οµολογήσει το όνοµα του τρίτου ενώ οι υποψίες του στρέφονται σταδιακά στο πρόσωπο του κοινού τους φίλου, του Κλοντ.

Η «Γαµήλια ψευδαίσθηση», για την οποία ο Ερίκ Ασού τιµήθηκε φέτος µε το Βραβείο Μολιέρου Καλύτερου εν Ζωή Γαλλόφωνου Συγγραφέα, θα παρουσιαστεί σε µετάφραση Θωµά Βούλγαρη, µε σκηνικά και κοστούµια Αφροδίτης Κουτσουδάκη και φωτισµούς Νίκου Καβουκίδη.

Πολύ έξυπνο, ως ιδέα, το πρόγραµµα της παράστασης «Μαρινέλλα. Το µιούζικαλ» που παίχτηκε – και, µετά την επιτυχία που είχε στα ταµεία, θα επαναληφθεί τον Σεπτέµβριο – στο «Παλλάς»: µεγάλο σχήµα µέσα σε θήκη 33άρι δίσκου. Και πάρα πολύ καλή προσέγγιση στο ελληνικό µουσικό θέατρο – κωµειδύλλιο, οπερέτα, µιούζικαλ… – το κείµενο της θεατρολόγου Ειρήνης Μουντράκη, που περιλάµβανε. Επιπλέον, στοίχιζε – τιµή αντιστρόφως ανάλογη προς την τιµή των εισιτηρίων της παραγωγού «Ελληνικής Θεαµάτων»… – πέντε µόνον – απίστευτο! – ευρώ.

Τα σωστά να λέγονται. Οπως οφείλω να επαινέσω και το ντρεσάρισµα του προσωπικού. Οχι µόνο του «Παλλάς» αλλά όλων των θεάτρων της «Ελληνικής Θεαµάτων» – ακόµα και στις περιοδείες που οργανώνει. Απ’ τους υπεύθυνους των αιθουσών και των χώρων µέχρι τους ταµίες, µέχρι και τον τελευταίο ταξιθέτη – όλοι νέοι και συνηθέστατα σπουδαστές δραµατικών σχολών και ωδείων. Ευγενέστατοι, χαµογελαστοί, εξυπηρετικότατοι, σωστοί, ενηµερωµένοι. Αψογοι! Και το πουρµπουάρ καταργηµένο.

Και Τατιάνα και Ανδρέας Μικρούτσικος µαζί – καλεσµένος στην εκποµπή της, τις προάλλες την έβλεπα – ε, είναι υπερβολική δόση. Θανατηφόρα. Εκτός κι αν ξεράσεις εγκαίρως και σωθείς. Ειδικά στο σηµείο που ο κ. Μικρούτσικος, ο οποίος αγόρευε κι έλεγε πως θα ’πρεπε να το ρίξει στο «γκεϊλίκι» διότι αυτό είναι πια που περνάει στην τηλεόραση αλλά δεν µπορεί, βλέπετε, «να τσακίζει το χέρι όταν κρατάει το τσιγάρο», ρωτούσε την κ. Τατιάνα «µα πώς το κάνουνε και το τσακίζουνε το χέρι;» και η κ. Τατιάνα ξεραινότανε στο γέλιο – εκείνο το γέλιο ωσάν κρώξιµο, ξέρετε… Ολος ο κόσµος, µια σκηνή… Μόνο που τη συγκεκριµένη δεν «αξίζει να τη δεις»… Το έργο για δυο «Προϊόν» του Μαρκ Ρέιβενχιλ θ’ ανεβά σει τον επόµενο χειµώνα – για δεκαπέντε παραστάσεις, 6 µε 24 Οκτωβρίου – στο «Βios», σε µετάφρασή της, η Νάνσυ Μπινιαδάκη. Τα σκηνικά και τα κοστούµια θα ’ναι της Τριάδας Παπαδάκη, οι φωτισµοί του Διονύση Ευθυµιόπουλου και το βίντεο του Σεµπάστιαν Πούρφιρστ.

Στο «Προϊόν» µε το οποίο ο Ρέιβενχιλ, µε χιούµορ βρετανικό, ασκεί κριτική σκληρή στον τρόπο που ο δυτικός κόσµος αντιµετωπίζει το Ισλάµ και στην έξαρση του εθνικισµού κάνοντας παράλληλα ένα ακραίο σχόλιο για την παραµόρφωση της πραγµατικότητας µέσα απ’ το εµπόριο του θεάµατος, ένας κινηµατογραφικός παραγωγός προσπαθεί να πείσει µια ανερχόµενη σταρ ότι έχει το σενάριο που θα τους φέρει την επιτυχία – το «τέλειο προϊόν». Σύµφωνα µε το σενάριο αυτό, µια ωραία επιχειρηµατίας που ’χει χάσει το φίλο της στους Δίδυµους Πύργους ζει µια θυελλώδη ερωτική σχέση µε τον Μοχάµεντ, έναν ωραίο Αραβα, µέλος της Αλ Κάιντα, ο οποίος σχεδιάζει ν’ ανατινάξει την Ντίσνεϊλαντ στο Παρίσι.

Το έργο, στο οποίο εδώ θα πρωταγωνιστήσουν ο Δηµήτρης Λιόλιος  κι η Ηλιάνα Γαϊτάνη, πρωτοπαρουσιάστη- κε το 2005 στο Εδιµβούργο, µε τον ίδιο το συγγραφέα να κάνει το ντεµπούτο του ως ηθοποιός στο ρόλο του Παραγωγού.

Τον 44χρονο σήµερα Ρέιβενχιλ πρωτοπαρουσίασε στην Ελλάδα το «Θέατρο του Νότου» τη σεζόν 1997 / ’98 όταν ο Θωµάς Μοσχόπουλος ανέβασε στον Εξώστη του «Αµόρε» – η παράσταση παίχτηκε και την επόµενη σεζόν – το τολµηρό «Shopping and Fucking» που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Εκτοτε ανέβηκαν στην Αθήνα τα έργα του «Ο Φάουστ είναι νεκρός» – απ’ την Μαρίλλη Μαστραντώνη στο «Εντροπία» το 1999 / 2000 µε επανάληψη και τον επόµενο χειµώνα –, «Τολµηρές πολαρόιντ» – απ’ τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στο «Θέατρο του Νέου Κόσµου» το 2001 / 2002 –, το βασισµένο στην κωµωδία «Η σηµασία να είσαι Ερνέστος» του Οσκαρ Γουάιλντ «Ηandbag» – εναρκτήριο του «Αltera Ρars » σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα, επίσης το 2001 / 2002 _ και τη σεζόν που έληξε _ και τα δυο _ το «Shoot/ Get Τreasure/Repeat» στο «Συνεργείο» απ’ τις Γιολάντα Μαρκοπούλου και Λίλη Μελεµέ και «Η πισίνα (Οχι νερό») στην «Τεχνόπολι» απ’ την Οµάδα «Πρώτες Υλες» σε σκηνοθεσία Χρήστου Λύγκα.

. Κα Βάσω Βεργίνη: Θερµά ευχαριστώ αλλά δεν µπορώ να επικοινωνήσω µαζί σας στον αριθµό τηλεφώνου που έχω.

  • Προ 50ετίας

Εγνώσθη σήµερα πλαγίως ότι η Μαρία Κάλας θα λάβη συνολική αµοιβή 15.000

δολλάρια για τις τρεις παραστάσεις «Νόρµας» στην Επίδαυρο, ήτοι 5.000 δολλάρια κατά παράστασιν. Το «κασέ» της είναι πρωτοφανές για την Ελλάδα, αλλά προς διασκέδασιν της εντυπώσεως παρέχεται ασαφώς η πληροφορία ότι θα προσφέρη την αµοιβή της υπέρ της Λυρικής Σκηνής.

15 Ιουλίου 1960

Το ερχόµενο Σάββατο στις 8.30 θα γίνουν τα εγκαίνια του νεοαποκαλυφθέντος θεάτρου Ιωλκού (Δηµητριάδος) µε παράστασι της «Ηλέκτρας» του Σοφοκλέους από το «Πειραϊκό Θέατρο» του Δ. Ροντήρη, το οποίο θα δώση επίσης παράστασι και την Κυριακή µε τις τραγωδίες του Αισχύλου «Χοηφόροι» και «Ευµενίδες».

19 Ιουλίου 1960

Αφίχθη από το Δυτικό Βερολίνο ο Ελλην Σταύρος Ντουφεξής, ο οποίος σπουδάζει θεατρολογία στο Ινστιτούτο Θεατρικών Επιστηµών του Ελευθέρου Πανεπιστηµίου της παλαιάς γερµανικής πρωτευούσης. Οι απόφοιτοι της Σχολής σταδιοδροµούν κατόπιν ως σκηνοθέται, εισηγηταί δραµατολογίου ή ως θεωρητικοί. Ο Σταύρος Ντουφεξής  είχε φοιτήσει προηγουµένως στο σεµινάριο του Μαξ Ράινχαρτ, στη Βιέννη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ειργάσθη ως βοηθός σκηνοθέτου στον θίασο «Μπερλίνερ Ανσάµπλ» και τώρα θα εργασθή ως βοηθός του Φενζελστάιν, που θα ανεβάση την «Τραβιάτα» στην Κωµική Οπερα του Βερολίνου.

20 Ιουλίου 1960

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε