«Λέτε η παράσταση να κάνει καλό στην Ελλάδα;»

  • Η Φιόνα Σο θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη στην Επίδαυρο την «Μπαλάντα του γέρου ναυτικού»
  • EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΑ ΝΕΑ: Παρασκευή 03 Αυγούστου 2012

Ολα ξεκίνησαν όταν η Φιόνα Σο έψαχνε ένα βάλσαμο για την ψυχή της. Βρισκόταν στο Λος Αντζελες για τα γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς «True Blood». Ενιωθε απελπισμένη επειδή βρισκόταν στην Αμερική και για να καταλαγιάσει τα ερωτήματα που την ταλάνιζαν – «Γιατί δεν είμαι σπίτι μου; Τι είναι η ζωή και ποια είμαι;» – έβγαινε για τρέξιμο. Κάθε μέρα την ώρα του τζόγκινγκ έπαιρνε μαζί της και μερικούς στίχους από την «Μπαλάντα του γέρου ναυτικού» του Σάμιουελ Κόλεριτζ, ενός εμβληματικού ποιήματος της εποχής του ρομαντισμού που περιγράφει τις περιπέτειες ενός γέροντα που ταξίδεψε στον κόσμο και βίωσε ανάμεσα σε άλλα και μεταφυσικές εμπειρίες. Τελικά, χωρίς να το καταλάβει, το αποστήθισε ολόκληρο.
Η φίλη της Φιλίντα Λόιντ – που οι περισσότεροι γνωρίζουμε από τα κινηματογραφικά «Mamma Mia» και «Σιδηρά Κυρία» – δέχτηκε να σκηνοθετήσει μια μικρή παράσταση. «Και τελικά κατέληξε αυτό το ποίημα να εξελιχθεί σε ένα από τα σπουδαιότερα πράγματα που έχω κάνει», λέει η 54χρονη ιρλανδή ηθοποιός σε συνέντευξή της στη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν».
H μεγάλη μέρα για την παγκόσμια πρώτη της ταλαντούχας ερμηνεύτριας – στο ντεμπούτο της χαρακτηρίστηκε ως «η νέα Βανέσα Ρεντγκρέιβ» – στο «Κοχύλι», όπως χαϊδευτικά αποκαλείται το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, έχει φτάσει. Λογικά, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει, πρέπει αυτές τις στιγμές να βασανίζεται καθώς υποστηρίζει πως «υποφέρω απίστευτα την εβδομάδα που προηγείται κάθε πρεμιέρας» θεωρώντας πως δεν έχει καταφέρει να πετύχει το αποτέλεσμα που ήθελε.
Παρ’ όλ’ αυτά, τα φώτα θα ανάψουν στις 21.30 ξανά για την πολυπράγμονα Φιόνα Σο στο αδελφό – μικρό – θέατρο εκείνου που σχεδίασε ο Πολύκλειτος και στο οποίο την είχαν απολαύσει το 2007 οι θεατρόφιλοι στις «Ευτυχισμένες ημέρες» του Μπέκετ. Στην ορχήστρα δεν θα είναι μόνη. Θα τη μοιραστεί με τον χορευτή Ντάνιελ Χέι Γκόρντον, ο οποίος θα ακολουθήσει τη χορογραφία του Κιμ Μπράντστραπ.
«Μου είπε ένας έλληνας δημοσιογράφος ότι η παράσταση θα κάνει καλό στην Ελλάδα. Δεν νομίζω όμως ότι θα δώσει λύση», λέει η ηθοποιός που πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσε ένα άλλο ποιητικό πρότζεκτ στη Βρετανία, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.
Και παρά τη συμμετοχή της σε ταινίες όπως «Το αριστερό μου πόδι», τη «Μαύρη Ντάλια» αλλά και τις περιπέτειες του Χάρι Πότερ, πάντα είχε μια τάση να κάνει κλασικές επιλογές για το θεατρικό σανίδι και να προτιμά κείμενα με ποιητική χροιά και πολύπλοκη γλώσσα που δεν θα τα χαρακτήριζε κάποιος σύγχρονα. «Μην το λέτε αυτό!», απαντά προσβεβλημένη. «Θεωρώ ότι κάνω σύγχρονο θέατρο. Μετά βεβαιότητας δεν ενδιαφέρομαι για οτιδήποτε παλιομοδίτικο», αλλά παραδέχεται ότι έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα δύσκολα κείμενα.
«Δεν φοβάμαι τον στρυφνό λόγο. Αντιθέτως με ερεθίζει. Και δεν το βλέπω ως μια δράση διανοούμενη, πρέπει να το διευκρινίσω καθώς ζούμε σε μια εποχή εντελώς αντιπνευματική», αναφέρει. «Η επιλογή μου έχει να κάνει με τον φόβο που με διακατέχει ότι δεν είμαι αρκετά συναισθηματική και την ποίηση σε επαφή με τα συναισθήματα. Διαφορετικά σε τούτη τη σύντομη ζωή μπορεί να μην έχω την ευκαιρία να αισθανθώ κάτι».

Ταλέντο από 10 ετών

Με πατέρα χειρουργό οφθαλμίατρο και μητέρα καθηγήτρια Φυσικής, η Φιόνα Σο έδειξε το ταλέντο της ήδη από την ηλικία των δέκα ετών, όταν αναδείχθηκε νικήτρια σε έναν διαγωνισμό απαγγελίας ποίησης. «Πουριτανός», όπως λέει, ο πατέρας της την πίεσε να πάρει πρώτα το πτυχίο της στη Φιλοσοφία και ύστερα της πλήρωσε τα δίδακτρα για να πάει σε δραματική σχολή. Και ποτέ εκείνη δεν βρήκε τα κατάλληλα λόγια να του μιλήσει για την προσωπική της ζωή και τις ομοφυλοφιλικές επιλογές της. Και όπως όλα δείχνουν, δεν επιστράτευσε την ποίηση για να του αποκαλύψει τις προτιμήσεις της κι ας πιστεύει πως «ο ποιητικός λόγος είναι ο επίσημος τρόπος για να ειπωθούν τα ανείπωτα».
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε