Επιχορηγήσεις στους ίδιους και τους ίδιους;;; Εγώ είμαι με την Μιμή Ντενίση!!!

  • Ανακοινώθηκαν οι επιχορηγήσεις για το θέατρο κι άρχισαν πάλι τα βιολιά να παίζουν στο ίδιο μονότονο τροπάριο. Το ποσό των θεατρικών επιχορηγήσεων για την περίοδο 2009-10, μολονότι ακόμη εκκρεμεί η πλήρης εξόφληση της επιχορήγησης της προηγούμενης χρονιάς, μειωμένο κατά 25% περίπου ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού. Το θέμα είναι ότι όλοι έχουν μπει σ’ αυτό το «τρυπάκι» της υποχρέωσης του κράτους να επιχορηγεί ΜΟΝΙΜΩΣ τους ίδιους θιάσους με τα ίδια τεράστια ποσά, τα οποία εάν εμφανίζουν μείωση κάποια χρονιά, αρχίζουν οι διαμαρτυρίες, η δημοσίευση σχολίων στις εφημερίδες, τα παράπονα από τους φίλους, οι επιστολές, οι υπογραφές κάτω από σκληρά κείμενα κ.λπ.
  • Το συνολικό ποσό το οποίο θα μοιραστούν 49 θεατρικά σχήματα και ομάδες της Αθήνας (έναντι 55 πέρυσι), επτά της Θεσσαλονίκης και από πέντε επαρχιακοί και παιδικοί θίασοι, ανέρχεται συνολικά στα 2.161.750 ευρώ. Από αυτά, τα μεγαλύτερα ποσά μοιράζονται το θέατρο Άττις του Θ. Τερζόπουλου, το Θέατρο του Νέου Κόσμου του Β. Θεοδωρόπουλου και η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» από τη Θεσσαλονίκη. Ακόμη, 468.000 ευρώ θα δοθούν ως επιχορήγηση σε 23 ομάδες χορού, για νέες παραγωγές, περιοδείες και έρευνα.
  • Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση ο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού δεν προέβη σε καμία παρέμβαση προς αναδιανομή των επιχορηγήσεων, αλλά εφάρμοσε την προβλεπόμενη από τις κυβερνητικές οδηγίες και το πνεύμα περιορισμού των δαπανών, μείωση στο συνολικό προτεινόμενο κονδύλι της επιχορήγησης. Αυτό που ξεκαθαρίζει η ανακοίνωση του υπουργείου είναι κρυστάλλινο. Αλλά δυστυχώς δεν τολμά να πάρει την απόφαση και να διακόψει τις επιχορηγήσεις στα σχήματα εκείνα τα οποία παίρνουν τη μερίδα του λέοντος, που σιτίζονται κάθε χρόνο από τον κρατικό κορβανά. Φίλοι μας είναι οι περισσότεροι και τους θαυμάζουμε και τους εκτιμούμε, αλλά θα θέλαμε μια ισχυρή δικαιολόγηση της συνεχούς και κατ’ εξακολούθηση επιχορήγησης!
  • Ισως τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, δίνεται η ευκαιρία στην πολιτεία να επανεξετάσει την πολιτική της στο χώρο του θεάτρου. Διότι δεν μπορώ να υποστηρίξω ότι μια ΣΩΣΤΗ θεατρική πολιτική έχει άμεση συνάφεια με τα χρήματα που δίνει σε κάποιες θεατρικές ομάδες;
  • Και για να δικαιολογήσω το ήμισυ του τίτλου της ανάρτησης, έχω να πω ότι η κυρία Μιμή Ντενίση αξίζει για μένα ιδιαίτερης αναφοράς, διότι ουδέποτε πήρε κρατική επιχορήγηση αλλά και ουδέποτε απαίτησε να της δοθεί! Οργανώνει μεγάλες παραγωγές, συνεργάζεται με ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σκηνογράφους, φωτιστές, κ.λπ. και πληρώνει η ίδια. ΔΕΝ πληρώνει το κράτος! Και δεν συμμερίζομαι τις αιτιάσεις διαφόρων για την ποιότητα των παραγωγών της ή τη δική της προσωπική επάρκεια ως ηθοποιού. Είναι, ωστόσο, ένα δυνατό παράδειγμα μιας γυναίκας που καταφέρνει να στέκεται στα πόδια της και να μην κλαψουρίζει όπως κάποιοι άλλοι, που κρατάνε συνεχώς τα χέρια ανοιχτά περιμένοντας τα εκατομμύρια για να ετοιμάσουν την επόμενη παραγωγή τους.
  • Αυτό που έχω να παρατηρήσω και να προτείνω στον ΣΔΟΕ είναι ν’ αρχίσει να ψάχνει και τα περιουσιακά στοιχεία των επιχουρηγούμενων
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε