Στα παρασκήνια της ιστορίας

«Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ»
«Μπερδεύεται το παρελθόν με το παρόν», λέει ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας για το μουσικοθεατρικό έργο όπου ένα μπουλούκι… ταξιδεύει στον χρόνο

Στους πιο χαρακτηριστικος σταθμούς της ιστορίας της χώρας μας «κάνει στάσεις» το σπονδυλωτό έργο «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει»

Στους πιο χαρακτηριστικος σταθμούς της ιστορίας της χώρας μας «κάνει στάσεις» το σπονδυλωτό έργο «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει»

Το «Η Ελλάδα Ποτέ Δεν Πεθαίνει!…», εκτός από εθνικοπατριωτικό τραγούδι και εμβατήριο, έγινε θεατρική παράσταση και μάλιστα τρυφερή, γλυκόπικρη κι αγαπησιάρικη. Ο Πέτρος Ζούλιας υπογράφει και σκηνοθετεί το σπονδυλωτό μουσικοθεατρικό έργο «Η Ελλάδα Ποτέ Δεν Πεθαίνει!…», που παρουσιάζει με «μετεπιθεωρησιακό τρόπο την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας, από την ίδρυση του ελληνικού κράτους έως τις μέρες μας, μέσα σε δύο ώρες». Η παραγωγή, που περιοδεύει ήδη, θα γυρίσει όλη την Ελλάδα, θα επισκεφθεί την Κύπρο και θα καταλήξει στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Το ταξίδι στην Ελληνική Ιστορία ολοκληρώνεται περί το 2000, αλλά… «πάντα υπάρχει το μπρος – πίσω της Ιστορίας. Δεν είναι σαφή τα όρια πού ακριβώς τελειώνουμε» σημειώνει ο Πέτρος Ζούλιας. Το παρασκήνιο της Ελληνικής Ιστορίας, έτσι όπως διαδραματίζεται στα παρασκήνια μιας παράστασης, είναι ο βασικός άξονας του έργου. Ο όρος «μετεπιθεώρηση» χαρακτηρίζει καλύτερα την παραγωγή, γιατί η θεματική της, «ενώ έχει άμεση σχέση με το σήμερα, δεν κάνει επικαιρική σάτιρα όπως η επιθεώρηση. Μπερδεύεται το παρελθόν με το παρόν. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη πρόταση» εξηγεί ο ίδιος.

Συνθήματα
«Τα »παλιά» λόγια και συνθήματα ξαναποκτούσαν νόημα, με τους αγανακτισμένους και με μια Ελλάδα σε πολύ μεγάλη κρίση». Ωστόσο, αφορμή για τη συγγραφή του στάθηκε «ένας ολόκληρος κόσμος που έλεγε »τι κάνουν οι πνευματικοί άνθρωποι;», »γιατί δεν γράφουν, γιατί δεν λένε κάτι σε μια τόσο ακραία και οριακή στιγμή της Ιστορίας μας». Γιατί πιο άγρια κατάσταση από τη σημερινή δεν έχουμε ζήσει στη Μεταπολίτευση».

Στα παρασκήνια της ιστορίας

Στο έργο πρωταγωνιστούν κομπάρσοι, οι οποίοι παίζουν τον ελληνικό λαό. Ενα μπουλούκι αποφασίζει να παίξει την Ελληνική Ιστορία, ένας άνθρωπος, σαν οδηγός σκηνής ή σκηνοθέτης θα λέγαμε, κινεί τα νήματα και τους οργανώνει σε πολύ χαρακτηριστικούς σταθμούς της Ιστορίας: ίδρυση ελληνικού κράτους, εμφύλιος, Πολυτεχνείο, Μεταπολίτευση. Ετσι, κατά τη διάρκειά του, ποτέ δεν βλέπουμε τους αληθινούς πρωταγωνιστές της Ιστορίας. Αντίθετα παρακολουθούμε όλους αυτούς τους καθημερινούς ανθρώπους που πίστεψαν, πολέμησαν, διχάστηκαν, ταυτίστηκαν, έζησαν και πέθαναν για τους μεγάλους Eλληνες αρχηγούς, τα σπουδαία οράματα και την πολύπαθη πατρίδα.Τι εντυπωσίασε τον Πέτρο Ζούλια ξαναδιαβάζοντας Ιστορία; «Το θέμα του δανεισμού από ξένα κράτη μας κατατρέχει από το 1821, από την ίδρυσή μας. Το πόσες φορές ιστορικά πτωχεύσαμε, και το πόσες φορές οι ξένες δυνάμεις αποφασίζουν και κρίνουν για τη μοίρα, την τύχη μας, τους αρχηγού μας, τη δραχμή μας». Εδώ «κούμπωσε» το τότε με το τώρα, το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» ως «σύνθημα έρχεται από το παρελθόν, αλλά είναι το ίδιο και σήμερα. Ξαναμπαίνουμε στη διεκδίκηση των ίδιων αιτημάτων μετά από χρόνια».

Στα παρασκήνια της ιστορίας

Το κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Πέτρος Ζούλιας, τα σκηνικά ? κοστούμια η Αναστασία Αρσένη, τη μουσική επιμέλεια και διδασκαλία η Μάρω Θεοδωράκη και τις χορογραφίες ο Φώτης Διαμαντόπουλος.

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ

Το πρόγραμμα της περιοδείας της παραγωγής «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει» : Ραφήνα (30/6), Ηλιούπολη (2/7), Λαύριο (3/7), Γαλάτσι (4/7), Παπάγου (5/7), Πειραιάς (6/7), Κόρινθος (7/7), Πόρτο Ράφτη (8/7), Χαλάνδρι (9/7), Χανιά (11/7), Ηράκλειο (12, 13/7), Ρέθυμνο (14/7), Βύρωνας (16/7), Αργος (17/7), Τρίπολη (18/7), Ζάκυνθος (20/7), Ηλιδα (21/7), Γιάννενα (23/7), Κέρκυρα (24, 25/7), Αρτα (26/7), Αγρίνιο (27/7), Ξυλόκαστρο (28/7), Πάτρα (30, 31/7), Κόρινθος (1/8), Κιάτο (2/8), Σαλαμίνα (3/8), Νέα Μάκρη (4/8), Σίβηρη (6/8), Συκιές (7/8), Κομοτηνή (8/8), Ξάνθη (9/8), Θάσος (10/8), Ορεστιάδα (11/8), Αλεξανδρούπολη (12/8), Λαμία (22/8), Λιβαδειά (23/8), Θήβα (24/8), Χαλκίδα (25/8), Νίκαια (28/8), Πετρούπολη (29/8), Μαρούσι (30/8).

ΤΟ ΚΑΣΤ
Παίζουν: Παύλος Χαϊκάλης, Ρένια Λουιζίδου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Τζόυς Ευείδη, Ερση Μαλικένζου, Πάνος Σταθακόπουλος, Γεωργία Μαυρογεώργη, Αλίνα Κωτσοβούλου, Τάσος Αλατζάς, Θοδωρής Αντωνιάδης, Σταύρος Καραγιάννης, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Παύλος Σαχπεκίδης, Βασίλης Κετσιλής κ.ά.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ, 29/6/2012

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: