Η μέθοδος του «Θεάτρου Τέχνης»

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΥΛΙΝΑ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ: Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Το «Θέατρο Τέχνης» μετακομίζει για λίγο στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να εφαρμόσει στους θεατές μια σκληρή και επώδυνη μέθοδο, τη «Μέθοδο GRΟNHOLM». Ο Διαγόρας Χρονόπουλος σκηνοθετεί το εμπνευσμένο έργο του Τζόρντι Γκαλθεράν, «ένα έργο σύγχρονο και επίκαιρο, που μιλά για τη σκληρή αντιμετώπιση των υποψήφιων στελεχών από τις πολυεθνικές εταιρίες, για το πόσο καταπιέζουν τα υποψήφια στελέχη μέχρι να τα προσλάβουν. Είναι μια σάτιρα με άφθονο γέλιο», εξηγεί ο σκηνοθέτης. Η «Μέθοδος GRΟNHOLM» ανεβαίνει από το «Θέατρο Τέχνης» εδώ και τέσσερα χρόνια, ενώ έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Ο σκηνοθέτης επέλεξε το συγκεκριμένο έργο μαζί με έναν εκ των πρωταγωνιστών, τον Γιώργο Καραμίχο, ο οποίος έχει κάνει τη μετάφραση με τη Μαρία Τσατσαρώνη. «Ο Καραμίχος μιλάει ισπανικά ενώ έχει τελειώσει τη Φιλοσοφική, που σημαίνει ότι ξέρει να μιλάει και ελληνικά. Ξέρετε, αν δεν κατέχεις την ελληνική γλώσσα, δε νομίζω ότι είσαι σε θέση να κάνεις μετάφραση. Πρέπει να ξέρεις τη γλώσσα στην οποία κάνεις τη μετάφραση ενός έργου».
Το κοινό… φωνάζει Ο σκηνοθέτης δεν αποκαλύπτει ποια είναι η «μέθοδος GRΟNHOLM», σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη πολυεθνική επιλέγει τα ηγετικά της στελέχη. «Τέσσερις υποψήφιοι ετοιμάζονται για το τελευταίο »τεστ». Ενας θα είναι τελικά αυτός που θα κερδίσει την πολυπόθητη θέση, αφού όμως υποστεί εξευτελιστικές δοκιμασίες, όπως είναι, για παράδειγμα, η αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων». Η παράσταση δεν έχει δραματικά στοιχεία αλλά μ’ έναν τρόπο, έχει δραματικό και σκληρό φινάλε, όπως αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης. Για τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στην παράσταση, ο κ. Χρονόπουλος δηλώνει ευτυχής και τυχερός που συνεργάστηκε μαζί τους. «Είναι τέσσερις πολύ καλοί ηθοποιοί. Χάρηκα πολύ τους μήνες που γίνονταν πρόβες. Αυτά τα χρόνια που κατά καιρούς συνεργαζόμαστε αισθάνομαι μια ευτυχία. Είναι ίδιοι -από υποκριτικής πλευράς- από τότε που το ανεβάσαμε για πρώτη φορά». Ο σκηνοθέτης εξηγεί πως η παράσταση έχει τόσες εκπλήξεις και ανατροπές, που πραγματικά οι θεατές αναστώνονται, πετάγονται και κάνουν διάφορα σχόλια. «Τις προάλλες μια κυρία από το κοινό φώναζε: »Είναι κακός αυτός!». Ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό με αυτό που διαδραματίζεται μπροστά τους. Το έργο έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν είναι τυχαία η επιτυχία που έχει γνωρίσει μέχρι σήμερα». Πράγματι, η «Μέθοδος GRΟNHOLM» έχει αποσπάσει συνολικά περισσότερα από είκοσι βραβεία. Επίσης, το 2003 το έργο μεταφέρθηκε και στη μεγάλη οθόνη με τον τίτλο «El Metodo» και σε διασκευή του ίδιου του Γκαλθεράν. Μάλιστα, η ταινία κατάφερε να κερδίσει δυο βραβεία Goya.
«Τα έχω περάσει αυτά» Ο κ. Χρονόπουλος παραδέχεται ότι γνωρίζει παραδείγματα εταιριών που εφαρμόζουν τέτοιες σκληρές μεθόδους στην Ελλάδα. «Ολες οι πολυεθνικές λειτουργούν έτσι. Τα γραφεία των υπαλλήλων »κοιτάζουν» σ’ έναν άσπρο τοίχο και οι άνθρωποι κάθονται με την πλάτη στην πόρτα ή το παράθυρο. Δεν τους αφήνουν να κάνουν ούτε ένα μικρό διάλειμμα και να δούνε για λίγο τον ουρανό. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτή η σκληρότητα έχει μεταφερθεί σε μικρότερες επιχειρήσεις. Νομίζω ότι αφορά μονάχα τις πολυεθνικές, που προσφέρουν πολύ υψηλούς μισθούς με υψηλό τίμημα βέβαια». Ο ίδιος αποκαλύπτει μάλιστα πως συχνά παρακολουθούν την παράσταση άτομα που δοκίμασαν να προσληφθούν σε μια πολυεθνική και υπέστησαν όσα ακριβώς περιγράφει το έργο. «Ερχονται διάφοροι και μου λένε: Το τι τράβηξα δε λέγεται! Τα έχω περάσει αυτά”».
  • Πού να φανταστώ ότι θα έσπαγαν το θέατρο επειδή από έξω έγραφε ΠΑΟΚ;
Ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» μιλά επίσης για τη σκληρότητα που κυριαρχεί σήμερα αλλά και τις ζημιές που υπέστη το «Θέατρο Τέχνης» έπειτα από επίθεση με μολότοφ, πριν από περίπου ενάμιση μήνα. «Είδατε τον τραμπουκισμό που έγινε στην παράσταση »Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ»;». Την ημέρα της πρεμιέρας ήρθαν και έσπασαν το θέατρο. Αν η οπαδική ποδοσφαιρική αντιπαράθεση φτάσει να εκδηλώνεται στον πολιτισμό μ’ αυτόν τον τρόπο, φανταστείτε τι θα γίνει αύριο σε μια περίπτωση ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Μιλώ για όλους, από την άκρα Αριστερά μέχρι την άκρα Δεξιά. Φανταστείτε να ανέβει μια παράσταση από τους μεν και να πηγαίνουν οι δε να σπάνε το θέατρο. Δε μου είχε περάσει καν από το μυαλό ότι θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο. Πού να φανταστώ ότι θα έσπαγαν το θέατρο επειδή από έξω έγραφε ΠΑΟΚ;», σημειώνει ο κ. Χρονόπουλος. Ο ίδιος τονίζει τη σκληράδα που κυριαρχεί σήμερα, με τις πολυεθνικές να έχουν επιβάλει ένα σωρό πράγματα. «Η κρίση δεν είναι μόνο χρηματιστηριακή. Εχει ξεκινήσει από την αδηφάγα μανία του κόσμου να περάσει καλύτερα, να φάει περισσότερα, να έχει τρία αυτοκίνητα. Αυτό πληρώνουμε όλοι. Το γεγονός ότι η κατανάλωση μετατράπηκε σε χόμπι».

Η «Μέθοδος GRΟNHOLM» ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο «Ανετον» (Παρασκευοπούλου 42) από τις 24 Μαρτίου. Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Καραμίχος, Πέτρος Λαγούτης, Χρήστος Σαπουντζής και Βίκυ Παπαδοπούλου.

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: