Σε δημόσια διαβούλευση οι θεατρικές επιχορηγήσεις

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Π.Γερουλάνος

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από τις 26 Φεβρουαρίου το νέο προτεινόμενο πλαίσιο του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για τις θεατρικές επιχορηγήσεις. Για πρώτη φορά στα 32 χρόνια από την καθιέρωση του θεσμού των θεατρικών επιχορηγήσεων, μπαίνει σε εφαρμογή μια ανοιχτή διαδικασία διαλόγου και συνδιαμόρφωσης του πλαισίου επιχορηγήσεων με όλες τις δυνάμεις του χώρου. Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ανοιχτής Διακυβέρνησης και η διαβούλευση θα διαρκέσει ώς τις 15 Μαρτίου. Πρόκειται για τις προτάσεις στις οποίες κατέληξε η ομάδα εργασίας για το θέατρο, η οποία συγκροτήθηκε στο πλαίσιο της λειτουργίας του Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων (αποτελείται από τους Θωμά Μοσχόπουλο, σκηνοθέτη, Ματίνα Καλτάκη, κριτικό θεάτρου, και Δήμητρα Κονδυλάκη, δραματολόγο).

Η ομάδα είχε σειρά συσκέψεων και διαβούλευσης με στόχο την ανάγκη στήριξης των νέων καλλιτεχνών, την αναζήτηση μορφών εναλλακτικής επιχορήγησης, ενίσχυσης του ελληνικού έργου, εξωστρέφειας της ελληνικής δημιουργίας, αλλά και κινητικότητας των καλλιτεχνών εκτός κέντρου προς όλες τις περιφέρειες.

Στόχος του ΥΠΠΟΤ-σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση- είναι, αξιοποιώντας την προηγούμενη εμπειρία, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο των παραστατικών τεχνών, τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, «να διαμορφώσει το περιεχόμενο της νέας προκήρυξης για τις επιχορηγήσεις στο θέατρο κατά τρόπο ώστε να αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση και να υπηρετεί με συνέπεια μια πολιτική με κύριους άξονες: πρώτον, τη στήριξη των ομάδων που παράγουν θέατρο υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών, δεύτερον, την ανάδειξη δημιουργικών δυνατοτήτων που αδυνατούν να εκφραστούν με τις υπάρχουσες συνθήκες και τρίτον, τη διεύρυνση του θεατρικού κοινού».

Στο επίκεντρο του προβληματισμού κατά την επεξεργασία της νέας προκήρυξης βρίσκονται τα εξής ζητήματα, τα οποία τίθενται σε δημόσια διαβούλευση:

  • Πλαίσιο οικονομικού προγραμματισμού
  • Η συγκέντρωση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στην Αθήνα και η προσπάθεια θεατρικής αποκέντρωσης (με την παρουσίαση της δουλειάς του επιχορηγούμενου και στην περιφέρεια, ως προϋπόθεση για την επιχορήγηση).
  • Πληθωρισμός θεατρικών ομάδων και πολυδιάσπαση δυνάμεων
  • Το πρόβλημα της θεατρικής στέγης
  • Η δυσκολία πρόσβασης στη διεθνή σκηνή
Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: