«Σύγχρονος» Γκολντόνι στο Εθνικό

Η νέα παραγωγή της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, η «Τριλογία του παραθερισμού», έχει όλα τα στοιχεία που κάνουν μια παράσταση επιτυχημένη: απολαυστικές ερμηνείες, θαυμάσια κοστούμια, ρυθμό, ένα έργο που παρ’ ότι πρωτοπαρουσιάστηκε τον 18ο αιώνα, έχει πολλά να πει για σημερινές ανθρώπινες παθογένειες, μια μετάφραση (του Γιώργου Δεπάστα) που επιτρέπει ν’ ακούγονται θαυμάσια τόσο οι διάλογοι όσο και τα παιχνίδια της γλώσσας του Γκολντόνι. Δεν είναι και λίγα όλα αυτά. Ο Νίκος Μαστοράκης είναι ο σκηνοθέτης αυτής της τριλογίας, στη διάρκεια της οποίας ο Γκολντόνι καυτηριάζει με οξυδέρκεια τις παθογένειες της αστικής τάξης του καιρού του και το κενό της ζωής τους. «Είσαι στα καλά σου; Να ξεχάσουμε τους παραθερισμούς; Ας περιορίσουμε τα έξοδα του σπιτιού. Ας απολύσουμε τους μισούς υπηρέτες και στους άλλους μισούς ας μειώσουμε τους μισθούς. Αλλά ο παραθερισμός… αποκλείεται… δεν γίνεται… Θα παραθερίσουμε και φέτος όπως κάθε χρόνο, και μάλιστα με κάθε πολυτέλεια», λέει ένας από τους εθισμένους στην πολυτέλεια και τη σπατάλη ήρωες του Γκολντόνι. Και συνειδητοποιούμε ότι και τον 18ο αιώνα, οι άνθρωποι ξόδευαν ενώ δεν είχαν, χρωστούσαν παντού, δανείζονταν αλλά δεν τα έδιναν και ερωτεύονταν. Γιατί εκτός από τη σάτιρα της αστικής τάξης, ο Γκολντόνι παρουσιάζει κι ένα ερωτικό γαϊτανάκι που ξεκινάει σαν φαρσοκωμωδία για ν’ ακολουθήσει τις διαδρομές του πόνου, της ματαίωσης και της μοναξιάς που έχει ο έρωτας. Και στο τέλος, στο τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας, εξαφανίζονται τα φανταχτερά ρούχα και τα καμώματα, όλος ο θίασος είναι ντυμένος στα μαύρα και πενθεί: την αθωότητα και την ξεγνοιασιά. Ολοι, μικροί μεγάλοι, ενηλικιώνονται ξαφνικά και αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Τρεις ώρες που καθόλου δεν τις καταλάβαμε. Αποτέλεσμα που ασφαλώς πιστώνεται στους ηθοποιούς της παράστασης: Γιάννο Περλέγκα, Νίκο Χατζόπουλο, Εμιλυ Κολιανδρή, Νίκο Ψαρρά, Δημήτρη Πιατά, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Εύη Σαουλίδου, Λένα Παπαληγούρα, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γεωργιάννα Νταλάρα, Γιωργή Τσουρή, Μάγια Λυμπεροπούλου. Και φυσικά, στον σκηνοθέτη της παράστασης Νίκο Μαστοράκη, που υπογράφει και τα κοστούμια και τη μουσική επιμέλεια αυτής της παραγωγής.

Της Ολγας Σελλα, Η Καθημερινή, Tρίτη, 22 Φεβρουαρίου 2011

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: