Eνταση, πάθος, «Alarme», στο θέατρο «Aττις»

  • H παράσταση του Θόδωρου Tερζόπουλου αναπαριστά τη «συνάντηση» της Mαρίας Στιούαρτ και της Eλισάβετ της A΄
  • Της Ολγας Σελλα, Η Καθημερινή, Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

Δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι στο κέντρο της Αθήνας, στην καρδιά του υποβαθμισμένου Μεταξουργείου, στην οδό Λεωνίδου. Εξω μετανάστες, παραδοσιακά καφενεία, μυρωδιές από σκόρδο και κεμπάπ και μέσα, στη σκηνή του θεάτρου «Αττις», τέχνη. Μια πραγματικότητα που αποδεικνύει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις όψεις της πολυπολιτισμικής Αθήνας. Μπαίνοντας στο θέατρο του Θόδωρου Τερζόπουλου βλέπουμε έναν άνδρα να στέκεται μπροστά μας στη σκηνή, ξαπλωμένος μπρούμυτα. Σιγά σιγά και λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση φωτίζονται δύο ακόμα πρόσωπα ξαπλωμένα πάνω σ’ ένα επικλινές επίπεδο, όπου και θα παραμείνουν σε όλη τη διάρκεια του έργου. Είναι η Αγλαΐα Παππά και η Σοφία Χιλλ, η Μαρία Στιούαρτ και η Ελισάβετ αντίστοιχα. Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι οι ηθοποιοί που εμφανίζονται στην παράσταση Alarme, ένα θεατρικό έργο που δεν βασίζεται πάνω σε προϋπάρχον θεατρικό κείμενο, αλλά είναι μια συνδημιουργία του Θόδωρου Τερζόπουλου και του Θανάση Αλευρά. Δύο γυναικεία ιστορικά πρόσωπα που εκφράζουν την εξουσία, την ίντριγκα, το πάθος, την επιθετικότητα, τη διαπλοκή, τη βιαιότητα, την ερωτική επιθυμία, τον θάνατο. Και καθώς σβήνουν τα φώτα παρακολουθούμε τα δύο γυναικεία σώματα να αναπαριστούν με το μισό τους κορμί, αλλά με έναν μοναδικό τρόπο, τα βασιλικά μίση και πάθη του 16ου αιώνα, μιλώντας τις γλώσσες των χωρών που υπηρέτησαν, γαλλικά και αγγλικά. Και λίγο πιο κάτω, σε άλλο επίπεδο, ο αφηγητής (Τάσος Δήμας) εκφράζει τη λαϊκή οργή, βρίζει, καταριέται, προσδοκά εκδίκηση, αποτραβιέται, εντέλει, φοβισμένος και νικημένος.

Σ’ αυτή την παράσταση της μιας ώρας, ο θεατής θαυμάζει την εικαστική δημιουργία -τα κοστούμια της Λουκίας συμπληρώνουν το σύνολο-, απολαμβάνει τη μουσική που επέλεξε ο Παναγιώτης Βελιανίτης, παρασύρεται στους φωτισμούς (ισότιμο στοιχείο της παράστασης, τους οποίους επιμελήθηκαν ο Θοδ. Τερζόπουλος και ο Κων. Μπεθάνης). Η κεντρική σκηνή του θεάτρου «Αττις» φιλοξενεί μια παράσταση που είναι ήδη sold out και που σίγουρα δεν μπορεί να κατατάξει κανείς εύκολα σε μια θεατρική κατηγορία. Εντάσσεται όμως αβίαστα στη θεατρική δημιουργία.

  • Νέος χώρος

Ο Θόδωρος Τερζόπουλος όμως φαίνεται ότι δεν εφησυχάζει με την επιτυχημένη παραγωγή του. Ετοιμάζει όχι μόνο νέες παραγωγές, αλλά κι έναν νέο χώρο, ακριβώς απέναντι από το «Αττις», στην οδό Λεωνίδου 12. Εκεί, από τις 17 Φεβρουαρίου, την ερχόμενη Πέμπτη δηλαδή, θα παρουσιάζεται, για τρίτη χρονιά, μια άλλη επιτυχία του θεάτρου «Αττις»: το «Μάουζερ» του Χάινερ Μίλερ. Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου, σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση: Θοδ. Τερζόπουλος, μουσική: Παναγ. Βελιανίτης. Παίζουν: Θανάσης Αλευράς, Στάθης Γράψας, Αντώνης Μυριαγκός, Αλέξανδρος Τούντας, Μαρία Μπέικου, Θοδ. Τερζόπουλος.

Kαι δεν σταματά εδώ: τον Mάρτιο ετοιμάζει νέα παράσταση κάτω από τη σκάλα της κεντρικής αίθουσας, με μόνο 24 θεατές σε κάθε παράσταση. Πρωταγωνιστής, ένας χορευτής που έχει χάσει τη μνήμη του.

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: