«Αυλαία» λόγω κρίσης

  • Πέντε παραστάσεις κατεβαίνουν πρόωρα, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται «τσουνάμι». Η κακή οικονομική κατάσταση απειλεί τις σκηνές της Αθήνας

Η ανέχεια οδηγεί τον κόσμο να γυρίζει την πλάτη του και στο θέατρο. Πέντε παραστάσεις ρίχνουν άμεσα αυλαία και ακολουθεί «τσουνάμι». Πολλά είναι τα θύματα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας και αυτή φαίνεται τώρα ότι χτυπά έντονα πλέον και τα θεατρικά μας πράγματα.

«Στοπ καρέ»

«Στοπ καρέ»

Πέρα από κάποιες παραστάσεις που πηγαίνουν πολύ καλά και που είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού -ανάμεσά τους τα «Κορίτσια με τα μαύρα» των Ρήγα – Αποστόλου, οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» των Ρέππα – Παπαθανασίου, το «Η γυνή να φοβήται τον άντρα» με τους Μπέζο – Τσαλίκη αλλά και η «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου», η «Γυναίκα της Πάτρας» -κι από κάποια άλλα που πάνε συμπαθητικά, τα περισσότερα είναι σε τραγική κατάσταση- ανάμεσα σ’ αυτά ο «Θεός της σφαγής», που ενδέχεται να ρίξει αυλαία άμεσα, οι «Καρέκλες καταστρώματος», το «Ημερολόγιο της Αννας Φρανκ» κ.λπ.

 «Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι»

«Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι»

Δεν είναι τυχαίο ότι πριν εκπνεύσει ο Ιανουάριος κατέβηκε το «Ψέμα στο ψέμα», που παιζόταν στο «Ηβη», με τους Ταξιάρχη Χάνο, Λαέρτη Μαλκότση -τώρα πια το συγκεκριμένο θέατρο θα φιλοξενεί το «Φωνάζει ο κλέφτης» που έως τώρα παιζόταν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με το «Ψέμα στο ψέμα». Κατέβηκε όμως και ο «Εραστής της λαίδης Τσάτερλι», που ‘χε ανεβεί στον «Ορφέα», με τους Κατερίνα Διδασκάλου – Ιωσήφ Πολυζωίδη.

Αυτήν την Κυριακή πρόκειται να κατεβεί το «Στοπ Καρέ», που παίζεται στο «Αλφα» με τους Τρικαλιώτη, Παρτσαλάκη, Θεωνά και Κατσούλη, ενώ την ίδια μέρα κατεβαίνει και το «Τι είδε ο υπηρέτης», που παρουσιαζόταν στο θέατρο «Χορν» εναλλάξ με το «Κόκκινο».

Η παράσταση αυτή είχε προγραμματιστεί να τελειώσει στα μέσα Φεβρουαρίου, αλλά αποφασίστηκε να συμβεί αυτό πιο άμεσα, λόγω έλλειψης κοινού. Στις 13 Φεβρουαρίου πρόκειται να πέσει η αυλαία στην«Αττική Οδό» στο «Εμπορικόν». Μπορεί το έργο που έγραψαν μα και σκηνοθέτησαν οι Μιχάλης Ρέππας – Θανάσης Παπαθανασίου να πήρε διθυραμβικές κριτικές και να πήγε πολύ καλά πέρυσι, φέτος όμως δεν είχε πολύ κόσμο κι αυτό οδήγησε στην απόφαση να κατεβεί άρον – άρον και πλέον να παίζεται στο «Εμπορικόν» μόνο η «Φουρκέτα». Κι αυτή είναι μόνο η αρχή, λένε όσοι γνωρίζουν ακριβώς το? σκηνικό, αφού σειρά παίρνουν και άλλες παραστάσεις σιγά σιγά. Η σεζόν στο ξεκίνημά της έδειχνε να πηγαίνει καλά, μα μετά τις γιορτές βρέθηκε σε έναν απόλυτο κατήφορο?

Κάποιοι λένε ότι το κοινό δεν πηγαίνει θέατρο, επειδή είναι τσιμπημένο το εισιτήριο -το υψηλότερο είναι 30 ευρώ, το πιο συνηθισμένο είναι 20 με 25 ευρώ- αλλά δεν βοηθούν ούτε τα μειωμένα εισιτήρια -των 15 ευρώ- ούτε και τα εκπτωτικά κουπόνια!

  • Μιχάλης Ρέππας

«Είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα,το? σκηνικό είναι πιο βαρύ από ποτέ. Το σύνθημα ήταν »μόνο κωμωδίες» και όποιος δεν του ‘δωσε σημασία έπεσε σε σκόπελο. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα άλλο μας έργο, η καθαρόαιμη κωμωδία μας »Συμπέθεροι από τα Τίρανα» γεμίζει ακόμα και στην τρίτη χρονιά που παίζεται. Από την άλλη, σίγουρα είναι πολύ λυπηρό να κατεβαίνουν παραστάσεις, αλλά νομίζω ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να μας κάνει και καλό: να επαναπροσδιοριστούμε, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να μην υπάρχει το φαινόμενο των τόσων θεάτρων, τη στιγμή που το Λονδίνο έχει 70 θέατρα μονάχα!».

  • Αλέξανδρος Ρήγας

«Γιατί γεμίζει ο κόσμος κάθε βράδυ το «Αλίκη» και αγκαλιάζει τα «Κορίτσια με τα μαύρα»; Γιατί θέλει να γελάσει με την καρδιά του, να ξεσκάσει από την τόση μαυρίλα που τον καπελώνει καθημερινά, γιατί θέλει να υπάρχει ανάμεσα στις κωμικές σκηνές και σκληρή κριτική στους πολιτικούς που μας έφτασαν στον γκρεμό. Εχει «μπουκώσει» ο κόσμος, έχει τρομερό θυμό και όταν ακούγεται κάποιο δηκτικό σχόλιο για τον δείνα πολιτικό, ρίχνει το θέατρο από το χειροκρότημα. «Πες τα», είναι το μόνιμο μότο του? Από την άλλη, υπάρχει μια πανάκριβη παραγωγή δεκαεπτά ατόμων που δεν συνάδει με την κρίση, αλλά είναι σαν να της βγάζει τη γλώσσα και να της λέει «Εμείς θα αντέξουμε πάραυτα και θα προχωρήσουμε»».

  • «ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ»
  • Μπορεί αυτή την περίοδο πολλοί δημοφιλείς πρωταγωνιστές να σημειώνουν υψηλές θεαματικότητες στην τηλεόραση, στο θέατρο όμως το κοινό δεν φαίνεται να τους ακολουθεί… Παράδειγμα, η Κάτια Δανδουλάκη που πρωταγωνιστεί στη σαρωτική «Ζωή της άλλης» την ίδια στιγμή που ο «Θεός της σφαγής» δεν έχει την αντίστοιχη ανταπόκριση.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ, ΕΘΝΟΣ, 27/01/2011

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: