Σε ανοδική πορεία το ΚΘΒΕ. Ικανοποιημένος ο διευθυντής Σωτήρης Χατζάκης

Γεμίζουν τα ταμεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αφού όλο και περισσότεροι πολίτες γεμίζουν τα θέατρα του. Σε μια περίοδο που οι πιο πολλοί τομείς γνωρίζουν ύφεση, εξήντα χιλιάδες άνθρωποι από τον περασμένο Σεπτέμβρη, παρακολούθησαν τις παραστάσεις του ΚΒΘΕ. Αυτό απέφερε περισσότερα από 500 χιλιάδες ευρώ στα ταμεία του θεάτρου, σε διάστημα μικρότερο των πέντε μηνών.

Ο Σωτήρης Χατζάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Βορείου Ελλάδος από πέρσι είχε μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων. Όπως δήλωσε όμως η εντυπωσιακή άνοδος της τάξης του είκοσι πέντε τοις εκατό σε σχέση με πέρσι δεν οφείλεται μόνο στα φτηνότερα εισιτήρια.

«Ο κόσμος επαναπροσδιορίζει τις επιλογές του εξαιτίας της κρίσης, μειώνει τις εξόδους του άρα επιλέγει με ποιοτικά κριτήρια» συνέχισε.

Διαγράφοντας τον τρίτο χρόνο της θητείας του στο ΚΒΘΕ ο Σωτήρης Χατζάκης μιλά πλέον και για ένα ρεπερτόριο που έχει «αγγίξει» το κοινό της Θεσσαλονίκης.

«Το ΚΒΘΕ οφείλει ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κοινό της Θεσσαλονίκης που αγκάλιασε το ρεπερτόριο του θεάτρου και έχει πλέον την ευχέρεια να πληρώνει την μισθοδοσία που είναι 280 χιλιάδες ευρώ το μήνα».

Το ΚΒθΕ έχει επιχορήγηση από την οποία πληρώνει πέρα από τη μισθοδοσία των 270 ανθρώπων, το ΙΚΑ, την εφορία αλλά και τα χρέη ύψους δυο εκατομμυρίων ευρώ. Ποσό πο πριν τρία χρόνια, έφτανε περίπου τα τριάμιση εκατομμύρια ευρώ.

Στο Βασιλικό Θέατρο η θρυλική ιστορία της κοκόνας Λωξάντρας, ένα θέαμα εξωστρεφές, με μουσική, τραγούδια, συγκίνηση, γέλιο και λυρικά μέρη, η ιστορία μιας λαϊκής γυναίκας, εξαιρετικά δυναμικής, που ηγείται πολυμελούς μεσοαστικής ελληνικής οικογένειας της Πόλης, έχει προσελκύσει περίπου δεκαπέντε χιλιάδες θεατές σε λιγότερο από έναν μήνα παραστάσεων.

Μερικά μέτρα πιο μακριά, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών «Ο κύριος Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάττι» μέσα από τη διαλεκτική σκέψη κάνει μια ανάλυση της κρίσης που ο κόσμος την έχει ανάγκη. Αυτό, σύμφωνα με τον διευθυντή του Θεάτρου έκανε τα εκδότρια να κόψουν περισσότερα από δέκα χιλιάδες εισιτήρια.

Ο «Χιονάνθρωπος» του Ευγένιου Τριβιζά όχι απλά δεν«ξενιτεύτηκε στον Βόρειο Πόλο -παρομοίωση που ο ίδιος ο Σωτήρης Χατζάκης είχε κάνει στη διάρκεια συνέντευξης τύπου τον περασμένο Οκτώβρη, όταν οι περικοπές «απειλούσαν» την λειτουργία του Θεάτρου -αλλά «παρέμεινε» στη Θεσσαλονίκη και έκοψε δεκαοχτώ χιλιάδες εισιτήρια.

Τον ερχόμενο Μάιο το ΚΒΘΕ ετοιμάζεται να «κατηφορίσει» στην Αθήνα και παράλληλα ετοιμάζονται πέντε νέες παραγωγές.

Ανάμεσα σε αυτές «Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ, μια από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες όλων των εποχών, σε σκηνοθεσία του θρυλικού Γεωργιανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Στούρουα. Το ρόλο του Πετρούκιου θα ερμηνεύσει ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ενώ την Κατερίνα θα ενσαρκώσει η Δήμητρα Ματσούκα. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται το «Υπάρχει και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάριου και το «Διαμάντια και Μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη.

Η Πειραματική σκηνή του Θεάτρου ετοιμάζει το «Deja vu» του Κάφκα σε μια μορφή μαύρης κωμωδίας σκηνοθετημένο από τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρι Γκραουζίνι.

Επιπλέον, το κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης θα δώσει περισσότερες από σαράντα παραστάσεις στις ακριτικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος παρουσιάζοντας τρια μονόπρακτα του Τσέχωφ με τίτλο «Ιστορίες για αρκούδες».

Όσο για το καλοκαίρι, ο σκηνοθέτης Χατζάκης ετοιμάζει την έβδομη παράσταση του από το 2000, στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. «Από την Επίδαυρο βρίσκει ψωμί πολύς κόσμος και εκτός του θεάτρου. Αυτό πρέπει να σκεφτόμαστε όσοι ανεβάζουμε έργα εκεί. Προέχει φυσικά η αισθητική μας αλλά όχι μόνο αυτή». Λάτρης του Αριστοφάνη, ο Σωτήρης Χατζάκης θα παρουσιάσει στο κοινό μια κλασσική κωμωδία με πολύ γέλιο μακριά από μοντερνισμούς, απομιμήσεις και μεταμοντέρνες πινελιές.

http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχόλια

  • δημητρης πρασινος  On 13 Απρίλιος, 2011 at 12:01 μμ

    Γιατί παρά την «θετική» κατά τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή πορεία του θεάτρου, το προσωπικό μένει απλήρωτο;
    Ποιόν πιστεύει οτι δουλεύει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής;
    Γνωστό και δοκιμασμένο το σύστημα της διάδοσης του «ολα πάνε περίφημα» σαν μέθοδος κατοχύρωσης της θεσούλας μας
    Που ειναι άραγε οι «μεγάλοι συνδικαλιστές» να κινητοποιήσουν τον κόσμο που πέρνει ψίχουλα έναντι μισθού;
    Μπράβο σας αυτό σημαίνει ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
    Παπαγαλάκια έχετε καταπιεί την γλώσσα σας !!! ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

    • damiza  On 15 Απρίλιος, 2011 at 4:07 πμ

      Φαντάζομαι ότι δεν απευθύνεσαι σ’ εμάς με το χαρακτηρισμό «παπαγαλάκια»! Εμείς απλώς ενημερώνουμε. Κατά τ’ άλλα, είμαστε σε μόνιμη αντιπαράθεση με τους κρατούντες… Πάντως καλό θα ήταν να μας γράψεις κάπως περισσότερα γι’ αυτό που γράφεις ότι δηλαδή «το προσωπικό μένει απλήρωτο»…

  • δημητρης πρασινος  On 18 Απρίλιος, 2011 at 2:46 μμ

    Βεβαίως και δεν εννοούσα εσάς με τον όρο «παπαγαλάκια».
    Ειναι σαφές οτι ο όρος αυτός αφορά μόνο τους σκληρούς συνδικαλιστές του χώρου οι οποίοι δεν αντιδρούν παίζοντας το παιχνίδι της Κυβέρνησης
    Ως πρός το θέμα της μη πληρωμής του προσωπικού, μπορείτε να ερευνήσετε γιατί προσωπικό δεν πληρώνεται 15θημερια και πόσα χρήματα του οφείλονται και απο πότε
    καλύπτονται με ποσά έναντι αποδοχών
    Παρ όλα ταύτα ουδείς αντιδρά!!! και όλα «πανε περίφημα»
    Επίσης θα πρέπει να ερευνηθεί γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος των περικοπών των αποδοχών στους εργαζόμενους στις κρατικές σκηνές
    Μήπως οι Διευθυντάδες ειναι πάνω απο τον νόμο και μόνοι τους αυθαίρετα αποφασίζουν να μην τον εφαρμόσουν ;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: