Δείπνο «Στην κουζίνα της Πλαθ»

Θέατρο ή συναυλία; Θέατρο ή πρόσκληση σε δείπνο; Θέατρο ή εικαστική περφόρμανς; «Δεν ξέρω σε ποια κατηγορία ανήκει», απαντά η σκηνοθέτις Ελλη Παπακωνσταντίνου για το «Στην κουζίνα της Πλαθ ή Viciousness in the kitchen», που κάνει απόψε πρεμιέρα στο «SIX D.O.G.S.». Το ραδιοφωνικό έργο της Σίλβια Πλαθ «Τρεις γυναίκες, ένα ποίημα, τρεις φωνές», που παρουσιάζεται πρώτη φορά, στάθηκε η αφορμή για να στήσει η σκηνοθέτης μια απρόβλεπτη περφόρμανς στην… κουζίνα. Εκεί όπου διαδραματίστηκαν τα κρισιμότερα επεισόδια της ζωής της ποιήτριας, οι ηθοποιοί Αθηνά Μαξίμου, Αντριαν Φρίλινγκ και Ελευθερία Γεροφωκά μαγειρεύουν δείπνο για τους θεατές, ενώ ταυτόχρονα κινούνται σε μια ξέφρενη εξπρεσιονιστική απεικόνιση του κόσμου της Πλαθ.

Οι ηθοποιοί... μαγειρεύουν για τους θεατές στην εικαστική περφόρμανς της Ελλης Παπακωνσταντίνου «Στην κουζίνα της Πλαθ»

Οι ηθοποιοί… μαγειρεύουν για τους θεατές στην εικαστική περφόρμανς της Ελλης Παπακωνσταντίνου «Στην κουζίνα της Πλαθ»
Πρόκειται για μια «εικαστική περφόρμανς, μια και δουλέψαμε με εικαστικές αναφορές», εξηγεί η σκηνοθέτις. Γι’ αυτό και δεν παίζεται σε θεατρικούς χώρους, αλλά σε μια γκαλερί («SIX D.O.G.S.» έως τις 31 Ιανουαρίου) ή σε ένα γκαράζ αυτοκινήτων (Ιδρυμα Κακογιάννης, τις Τετάρτες του Φεβρουαρίου). «Η επιλογή των χώρων γίνεται πάντα με κριτήρια αισθητικά και το σκηνικό μας διαμορφώνεται ειδικά για τον κάθε χώρο». Είναι, όμως, ταυτόχρονα και μια μουσική περφόρμανς, μια και ο μουσικός Λάμπρος Πηγούνης συνθέτει εκείνη τη στιγμή ηχητικά τοπία παρεμβαίνοντας δυναμικά στον ποιητικό λόγο. «Η μουσική αυτή περφόρμανς παίζεται σε έναν χώρο καλωδιωμένο με αντικείμενα παγιδευμένα με σένσορες που ενεργοποιούνται από τους περφόρμερ. Ολα συντείνουν στη δημιουργία μιας ζωντανής, εν εξελίξει, αυτοσχεδιαστικής παρτιτούρας».

Ολη η περφόρμανς συμβαίνει μέσα σε μια κουζίνα, εκεί όπου παίχτηκαν τα σημαντικότερα επεισόδια της ζωής της Πλαθ, συμπεριλαμβάνομένης και της αυτοκτονίας της. Ετσι στη βάση όλου αυτού του εγχειρήματος υπάρχει μια πολύ βασική λειτουργία, αυτή του φαγητού. Οι περφόρμερ μαγειρεύουν για τους θεατές, ενώ ταυτόχρονα επιδίδονται σε επικίνδυνα αιματηρά παιχνίδια. Στο τέλος, σερβίρουν και τρώνε μαζί με τους θεατές. Τη μετάφραση (και τους φωτισμούς) υπογράφει η ΟΔC, την κίνηση η Αμάλια Μπένετ και τα σκηνικά η Αλεξάνδρα Σιάφκου.

  • «ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΜΗΤΕΡΑ»

«Η Πλαθ μιλά εν γένει για την καταστροφή, την απώλεια, τη δημιουργία και τον θάνατο και με αφορμή τη μητρότητα καταρρίπτει πολλά στερεότυπα της Δύσης. Το ποίημα το έγραψε μόλις και η ίδια είχε γεννήσει και ξαφνικά ήρθε αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα του να είσαι συγχρόνως ποιήτρια και μητέρα» λέει η Ελλη Παπακωνσταντίνου.

Αντιγόνη Καράλη, ΕΘΝΟΣ, 25/01/2011

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: