«Στήνουμε ένα άγριο παιχνίδι εξευτελισμού»

  • Ο Γιώργος Κιμούλης μιλάει για το έργο του Στρίντμπεργκ που σκηνοθετεί στο «Αλμα»
Η μάχη των δύο φύλων, των κοινωνικών τάξεων, των θρησκειών και πάνω απ' όλα ο μη σεβασμός στη διαφορετικότητα «πρωταγωνιστούν» στη «Δεσποινίδα Τζούλια», που ανεβαίνει τα Δευτερότριτα στο «Αλμα» σε σκη
Η μάχη των δύο φύλων, των κοινωνικών τάξεων, των θρησκειών και πάνω απ’ όλα ο μη σεβασμός στη διαφορετικότητα «πρωταγωνιστούν» στη «Δεσποινίδα Τζούλια», που ανεβαίνει τα Δευτερότριτα στο «Αλμα» σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη

Πόσο διαφορετικοί μπορούν να είναι οι άνθρωποι; Πώς μπορούν να σεβαστούν αυτή τη διαφορετικότητα; Ο Στρίντμπεργκ βασίστηκε σε μια αληθινή ιστορία και δημιούργησε τη «Δεσποινίδα Τζούλια», το πρώτο θεατρικό δείγμα του σύγχρονου θεατρικού ποιητικού ρεαλισμού. «Ενα έργο γεμάτο αποκαλύψεις και εξομολογήσεις που πηγάζουν από την ψευδαίσθηση μιας ενότητας, η οποία αντιμετωπίζει τον έρωτα σαν μία αέναη ειρηνική διαδικασία και όχι σαν μία διαρκή σύγκρουση, που δεν συνιστά διάσπαση, αλλά σύνθεση», όπως σημειώνει ο Γιώργος Κιμούλης που το σκηνοθετεί, από τη Δευτέρα, στην παράσταση που παρουσιάζεται Δευτερότριτα στο θέατρο «Αλμα».

«Στήνουμε ένα άγριο παιχνίδι εξευτελισμού»

Μία ζεστή νύχτα στα τέλη του Ιούλη, τρία πρόσωπα, εγκλωβισμένα στον χώρο μιας κουζίνας, προσπαθούν βάσει του εθίμου να «δουν το μέλλον τους». «Η σύγκρουση μεταξύ τους φανερώνει τη μάχη των δύο φύλων, τη μάχη των κοινωνικών τάξεων, τη μάχη των θρησκειών και πάνω απ’ όλα τον μη σεβασμό στη διαφορετικότητα, κι έτσι εμπλέκονται σ’ ένα άγριο παιχνίδι παραπλάνησης και εξευτελισμού», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη.

Τρεις νέοι αμφιταλαντευόμενοι άνθρωποι, παγιδευμένοι στην έπαρση του σύγχρονου πολιτισμού, αγωνίζονται να βρουν διέξοδο προς ένα ούτως ή άλλως αβέβαιο μέλλον, στηριζόμενοι στη βίαιη εξομοίωση των ανθρώπων, ενώ έξω η φύση, λάτρης της ανομοιότητας, οργιάζει έτοιμη να εκδικηθεί όποιον δεν σέβεται τη διαφορά κάθε φυσικού οργανισμού.

Η «Δεσποινίς Τζούλια», δείγμα της δεύτερης, της νατουραλιστικής περιόδου του συγγραφέα, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα του ίδιου, αλλά και του παγκόσμιου ρεπερτορίου γενικότερα. Ο μεγάλος Σουηδός συγγραφέας έζησε σε μια εποχή όπου οι ταξικοί και φυλετικοί ρόλοι γινόντουσαν πιο ρευστοί. Το έργο παρουσιάζει τις συγκρούσεις μιας κοινωνίας που παλεύει με την αλλαγή και συγκεκριμένα μια διπλή σύγκρουση: ανάμεσα στα δύο φύλα κι ανάμεσα σε δύο κοινωνικές τάξεις.

Η Τζούλια και ο Ζαν αντιπροσωπεύουν τόσο το προαιώνιο εχθρικό σύμπλεγμα του θηλυκού με το αρσενικό όσο και τις αντίμαχες παρατάξεις: μία αριστοκρατία που ξεπέφτει και μία λαϊκή τάξη που επέρχεται αδίστακτη. Πρωταγωνιστούν: Σταυρούλα Μάκρα, Στάθης Παναγιωτίδης και Βάσω Τσεκούρα.

  • ΛΟΓΟΚΡΙΘΗΚΕ
    Η «Δεσποινίς Τζούλια» λογοκρίθηκε στην εποχή της: είναι το πρώτο θεατρικό που διαχωρίζει το σεξ από την αγάπη. Η απεικόνιση της δύναμης της σεξουαλικής επιθυμίας από τον Στρίντμπεργκ ενέπνευσε πολλούς θεατρικούς συγγραφείς, κυρίως τον Ουίλιαμς.
  • Αντιγόνη Καράλη, ΕΘΝΟΣ, 13/01/2011
Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: