Παράσταση για μεράκλωμα

Είπαμε να θεατριστούμε στο Λονδίνο και πέσαμε πάνω στον… Βασίλη Δημητρίου και τον Γιώργο Νταλάρα. Οχι ότι κακοπέσαμε, ίσα ίσα μια χαρά περάσαμε, για να μην πω ότι μερακλώσαμε κιόλας.

Ανοιξε η αυλαία του θεάτρου Novello και όλος ο θίασος επί σκηνής, σε άπταιστα ελληνικά, ξεκίνησε να τραγουδά: «Στο πεπρωμένο σου να δίνεις σημασία/ και να προσέχεις πώς βαδίζεις στη ζωή/όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία…».

Εμείς τον «Ωνάση» πήγαμε να δούμε, το νέο θεατρικό έργο του Μάρτιν Σέρμαν, βασισμένο στο βιβλίο «Νέμεσις» του Πίτερ Εβανς. Τώρα τι δουλειά έχει με τον Ωνάση το τραγούδι του Βασίλη Δημητρίου γραμμένο το 1993 για τα «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», θα σας γελάσω. Δεν ήταν η μοναδική «παραφωνία» της παράστασης, ούτε και το μοναδικό τραγούδι. Και τι δεν ακούσαμε στην 2,5 ωρών παράσταση. Το «Μικρός αρραβωνιάστηκα», το «Μινόρε της αυγής», το «Είμαστε αλάνια», το «Μην κλαις και μη λυπάσαι που βραδιάζει…» ερμηνευμένα άψογα, αν και -αναπόφευκτα- με προφορά. Υπεύθυνη για τη μουσική η Ιλόνα Σεκάζ (Ilona Seckaz), ενώ χορογράφος των ζεϊμπέκικων, γιατί όλα ζεϊμπέκικα τα χόρευαν, η Λίζι Γκι.

Το έργο είναι σαπουνόπερα. Επιφανειακό, με ήρωες καρικατούρες, που αν εξαιρέσεις τα πιπεράτα σχόλια του έμπιστου του Ωνάση, Κώστα, για το ποιος κοιμήθηκε με ποιον, ή τη βεβαιότητα με την οποία «φορτώνει» στον Ωνάση το φόνο του Μπόμπι Κένεντι, δεν λέει και τίποτα. Βγάζει γέλιο, μέχρις εδώ. Δεν αντιλαμβάνεσαι γιατί το έγραψε ο Σέρμαν. Τι ήθελε να πει; Να διηγηθεί ξανά τη ζωή του Ελληνα κροίσου; Γιατί; Αν φώτιζε κάπως διαφορετικά τους ήρωές του (Ωνάση, Τζάκι, Κάλλας) ίσως είχε κάποια αξία. Αλλά φάνηκε σαν να μην τον απασχόλησαν. Ειδικά την Κάλλας, την παρουσιάζει μες στην υστερία. Σε μια σκηνή παρακαλάει τους θεούς (του Ολύμπου, φυσικά) να τιμωρήσουν τον προδότη εραστή της.

Ο μόνος που διασώζεται είναι ο Ωνάσης, γιατί τον ερμηνεύει ένας σπουδαίος ηθοποιός, ο Ρόμπερτ Λίντσεϊ. Κυνικός, πανέξυπνος, χυδαίος, σε πείθει αμέσως. Οι θεατές έσπευσαν να μας ρωτήσουν πώς μας φάνηκε. Προδοθήκαμε επειδή τραγουδούσαμε. Ας όψεται το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που μέχρι το τέλος του χρόνου είναι sold out…

ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΡΚΑ, Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: