Θεατρικές διαδρομές: Αριστοφάνη «Ιππείς» και Αισχύλου «Ορέστεια»

«Ιππείς»

Η Θεατρική Διαδρομή, συνεχίζοντας τις παραστάσεις της επίκαιρης κωμωδίας του Αριστοφάνη «Ιππείς», θα σταθμεύσει τη Δευτέρα 19/7 στο Κηποθέατρο Αλκαζάρ στη Λάρισα, την Τρίτη 20/7 στο Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης, την Τετάρτη 21/7 στο Υπαίθριο Θέατρο – ΕΗΜ Ιωαννίνων, την Πέμπτη 22/7 στο Θέατρο «ΜΟΝ ΡΕΠΟ» στην Κέρκυρα, την Παρασκευή 23/7 στο Χοροθέατρο Δ. Πέτα – Νταμάρι Βαλαώρα, Αρτα – Πέτα και το Σάββατο 24/7 στο Αρχαίο Θέατρο Οινιάδων.Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης. Σκηνικά – Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ. Μουσική: Αντιγόνη Τσολάκη. Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος. Φωτισμοί: Κώστας Χλίβας. Παίζουν: Παύλος Χαϊκάλης, Γιώργος Αρμένης, Σαμψών Φύτρος, Θύμιος Κούκιος, Γιάννης Κοτσαρίνης. Χορός: Αρμένης Κωνσταντίνος, Γκάγκας Θωμάς, Δουδώνης Φοίβος, Θεοδωράκης Μανώλης, Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Καρνάκης Χρήστος, Καρύδας Ορέστης, Κούκιος Θύμιος, Μόσχος Δημήτρης, Φάις Αλμπέρτο, κ.ά.

Εργο αλληγορικό με συμβολισμούς, σύγχρονο όσο ποτέ, θεμελιώνει την άποψη πως όταν σε μια πολιτεία κυριαρχήσει η απάτη, η εξαγορά, η φαυλότητα, η αναξιοκρατία, το ψέμα, η παραπλάνηση μόνο με τα ίδια μέσα μπορεί να πολεμηθεί. Καυτηριάζει την κακοδιαχείριση και τις ατασθαλίες της εξουσίας, που οδηγούν τη χώρα στην παρακμή, στην εξαθλίωση και το μαρασμό και προειδοποιεί τους πολίτες κάθε εποχής για τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

  • Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θα παρουσιάσει την ερχόμενη βδομάδα στην Αθήνα την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τη μόνη σωζόμενη από το αρχαιοελληνικό δραματολόγιο τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες». Το πρόγραμμα της Αθήνας έχει ως εξής: Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο Ρεματιάς, στο Χαλάνδρι, 22/7 στο θέατρο Παπάγου, 26/7 στο Βύρωνα, 28/7 στην Πετρούπολη.
«Ορέστεια»

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λουκάς Θάνος. Φωτισμοί : Νίκος Σωτηρόπουλος. Παίζουν: Γιάννης Βόγλης, Μαρία Κατσανδρή, Χρήστος Θάνος, Πηνελόπη Σεργουνιώτη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Γιώργος Παπαπαύλου, Θανάσης Γεωργίου, Τζίνη Παπαδοπούλου, Στέλλα Ερμή, Ζωή Τούντα, Ηλίας Κουνέλας, Κωνσταντίνος Μάρκελλος, Ειρήνη Λαμπράκη, κ.ά. Κρουστά παίζουν: Ηλίας Κουνέλας, Μιχάλης Αφολαγιάν, Δαυίδ Μαλτέζε.

H μετάβαση από τη Μητριαρχία στην Πατριαρχία που έγινε κάποτε και από την Πατριαρχία στη Μήτρα που γίνεται τώρα, είναι το σημείο εκκίνησης της σκηνοθετικής προσέγγισης της τριλογίας του Αισχύλου. Οπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «Η Κλυταιμνήστρα, η Αρχαία Γυναίκα, που προσπαθεί να συντηρήσει τις τελευταίες δόξες της κυρίαρχης Μήτρας σκοτώνει τον «Ξένο» Αγαμέμνονα. Αφού ήδη έχει χρησιμοποιήσει το σπέρμα του, τον καταργεί, σαν παρείσακτο πια, ξενιστή περισσότερο παρά-ξένο. Η Ηλέκτρα, καταργημένη κι αυτή απ’ την κυρίαρχη Μάνα και γι’ αυτό επαναστατική, ή θα θελήσει να γίνει αγνότερη, ή θα ποθήσει να ήτανε αγόρι. Γι’ αυτό κι αυτή θα σπρώξει τον Ορέστη, τον αδερφό της, να σπάσει το λώρο, να καθαιρέσει, να αποκαθηλώσει τη Μήτρα. Ο Ορέστης σκοτώνει τη μητέρα του, προσπαθώντας να απεξαρτηθεί όπως κάθε γιος κάνει μα σπάνια πετυχαίνει. Και η Αθηνά, μια γυναίκα Θεά, θα δικαιώσει τον Ορέστη, βάζοντας την Ιστορία στην υπηρεσία της Πατριαρχίας».

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: