Πόσο απέχει η τρέλα από το ταλέντο

  • Οι Ρήγας – Αποστόλου ένωσαν «Αλχημιστή» και μπουλβάρ για να συμπεράνουν ότι «Αυτός ο αλήτης ο Κοέλιο… έχει πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό του!» και περιοδεύουν με την Παπούλια
Πόσο απέχει η τρέλα από το ταλέντο

Τι σχέση μπορεί να έχουν ο «Αλχημιστής» του Πάολο Κοέλιο με το αγαπημένο και δοκιμασμένο μπουλβάρ «It had to be you» των Μπαριγιέ-Γκεντί που μας σύστησε παλιότερα η Κάτια Δανδουλάκη με τον τίτλο «Hρθες και θα μείνεις» και με παρτενέρ της τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ;

Τα «πάντρεψαν» οι Αλέξανδρος Ρήγας – Δημήτρης Αποστόλου για ένα νέο έργο τους που ακούει στον πρωτότυπο και τολμηρότατο, είναι αλήθεια, τίτλο «Αυτός ο αλήτης ο Κοέλιο… έχει πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό του!». Ο ίδιος ο Ρήγας σκηνοθέτησε το έργο και πρωταγωνιστεί σε αυτό μαζί με την Εβελίνα Παπούλια, κάνοντας περιοδεία ανά την Ελλάδα.

  • Τα όρια της θέλησης

Το ερώτημα που απασχόλησε τους συγγραφείς και διατρέχει το έργο, όπως μας λένε οι ίδιοι, είναι το εξής: «Οταν θέλεις κάτι πάρα πολύ οι δυνάμεις του σύμπαντος συνωμοτούν για να το αποκτήσεις ή μένουν τελικά παγερά αδιάφορες αφήνοντάς σε στην τύχη σου; Το έργο μας είναι μία κωμωδία που διερωτάται μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο καθένας μας με τη θέλησή του. Ποια είναι τα όρια της θέλησης, του πείσματος, του αναπάντεχου, αλλά και του αλλοπρόσαλλου; Πόσο απέχει το ταλέντο από την τρέλα; Πόσο κοντά βρίσκεται, άραγε, το σύμπαν για να μπορέσει να μας βοηθήσει;»

Η Εβελίνα Παπούλια μας συστήνει την ηρωίδα που παίζει. «Είναι μια ηθοποιός με τον… σταυρό -μόνο κυριολεκτικά! – και τον «Αλχημιστή» στο χέρι, που διεκδικεί όλα όσα η ζωή δεν της έφερε μέχρι στιγμής, η οποία παίρνει την απόφαση ότι τα όνειρά της μπορούν και θα γίνουν πραγματικότητα μόνο και μόνο από την πίστη της σε αυτό γιατί, όπως της… ψιθυρίζει στο αυτί ο Κοέλιο, ολόκληρο το σύμπαν θα γίνει σύμμαχός της. Στην προσπάθειά της αυτή βρίσκεται σε μία οντισιόν για ένα μιούζικαλ. Και παρόλο που με την πρώτη ματιά δεν δείχνει να πείθει τον γνωστό σκηνοθέτη -τον οποίο παίζει ο Αλέξανδρος- για το ταλέντο της, αποφασίζει να τον πείσει μέχρι τελικής πτώσεως!»

Ο ίδιος ο Ρήγας, που υπογράφει το έργο, το σκηνοθετεί και παίζει και τον ρόλο του πολύπαθου σκηνοθέτη παίρνει τον λόγο. «Τι θυσίες κάνει ένας σκηνοθέτης για να πληρώσει τα νοίκια του;

Πόσους ατάλαντους ηθοποιούς μπορεί να αντέξει και πόσο μπορεί να αντισταθεί σε σεξουαλικές παρενοχλήσεις, προτού μονολογήσει: Αυτός ο αλήτης ο Κοέλιο έχει πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό του;».

Το «Αυτός ο αλήτης…» είναι κατά τον Δημήτρη Αποστόλου «μια κωμωδία που μαζί της γελάς, αναρωτιέσαι, ερωτεύεσαι, ελπίζεις… Γιατί, όπως πιστεύουμε με τον Αλέξανδρο, όταν θέλεις κάτι πολύ, αν μη τι άλλο, έχεις τη δύναμη να ονειρεύεσαι». Το συγγραφικό δίδυμο δούλεψε για πρώτη φορά με την Εβελίνα Παπούλια στην επιτυχημένη σειρά «Δύο ξένοι», που είχαν γράψει εκείνοι και εκείνη πρωταγωνιστούσε στο πλάι του Νίκου Σεργιανόπουλου.

«Στα έντεκα χρόνια που μεσολάβησαν», μου λέει η Εβελίνα Παπούλια, «έκανα ένα γκεστ στο «Κόκκινο δωμάτιό» τους και υπέγραψα τη χορογραφία στο έργο τους «Παρακαλώ, ας μείνει μεταξύ μας». Πέρσι είδα τον Αλέξανδρο στη σκηνή και στο «Δώρο» του και του είπα: «Γράψτε κάτι να παίξουμε μαζί». Κι έτσι ήρθε το έργο αυτό και χαίρομαι που βρεθήκαμε ξανά μαζί».

Την ρωτώ για τον τολμηρότατο τίτλο και αν συμφωνεί με το νόημά του. «Απόλυτα συμφωνώ! Δεν με εξέφραζε ποτέ ο Κοέλιο -σε αντίθεση με τον Αλέξανδρο που τον έχει… θεό του (γέλια)- και πιστεύω ότι ναι, ναι, έχει… πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό του. Τον βρήκα ευρηματικό και έξυπνο τον τίτλο. Και πέρα για πέρα αληθινό, πρέπει να πω!»

  • «…ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ»

Κάποιοι ενοχλήθηκαν ήδη από το «αλήτης» που έχετε προσάψει στον Κοέλιο στον τίτλο του έργου σας, λέω στους συγγραφείς και εκείνοι μου απαντούν «Δεν ήταν στις προθέσεις μας να θίξουμε τον δημοφιλή Βραζιλιάνο συγγραφέα με το πλούσιο έργο και την αδιαμφισβήτητη θέση του στο πάνθεον των σύγχρονων συγγραφέων… Το «αλήτης» στον τίτλο όσο και να ξενίζει και να φανεί στους κοντόφθαλμους -που περιμένουν τη… στραβή λέξη για να σε στείλουν στη σούβλα του politically correct [σ.σ. του πολιτικά ορθού]- εμπεριέχει μια τρυφερότητα κι έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα όπως συχνά χρησιμοποιείται εν τη ρύμη του λόγου, χωρίς ουδεμία προσβλητική διάθεση…»

  • «ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΨΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΚΡΙΣΕΙΣ»

Την ώρα που ολοκλήρωναν το κείμενό τους οι Ρήγας και Αποστόλου έπαιζε πολύ το θρίλερ τού να κηρύξει η χώρα μας πτώχευση. Μιλούσαμε για ώρα με το δίδυμο και ήταν οι ίδιοι που κάποια στιγμή τόνισαν:

«Θα πεις, εδώ ο κόσμος χάνεται και εσείς… αλλού ντ’ αλλού; Εντελώς! Ισως γιατί ο έρωτας και το όνειρο δεν υπέκυψαν ποτέ σε τεχνητές ή μη κρίσεις…». Οι δύο τους όμως μίλησαν για όλα. Ακόμα και για το ότι δανείστηκαν στοιχεία από ένα παλιό μπουλβάρ για το έργο τους: «Δεν είναι κακό να δανειστείς δομικά στοιχεία όπως κάναμε με το θρυλικό «It Had to be you» για να στήσεις ένα ερωτικό παιχνίδι μεταξύ δυο αταίριαστων εραστών. Αλλωστε, η παρθενογένεση σταμάτησε την… 6η μέρα της Δημιουργίας, όπως μας βεβαιώνουν οι Αγιες Γραφές».

  • Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας, σκηνικά: Λία Ασβεστά, φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη, βοηθοί σκηνοθέτη: Φαίη Τζανετοπούλου, Γιώργος Σεϊταρίδης. Παίζουν οι Εβελίνα Παπούλια και Αλέξανδρος Ρήγας. Η παράσταση περιοδεύει ήδη σε πολλές μεγάλες πόλεις ανά την Ελλάδα.

  • Βασίλης Μπουζιώτης, ΕΘΝΟΣ, 09/05/2010
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: