Το Εθνικό Θέατρο, η Αλκηστις Πουλοπούλου, ο άνδρας της Γιάννης Χουβαρδάς και η ηθική τάξη

Το αλήστου μνήμης ζεύγος: Μάρα Ζαχαρέα και Θοδωρής Ρουσσόπουλος, σε εποχές δόξας, στις πρώτες θέσεις του Ηρωδείου

Είχε «προκύψει» ένα παρόμοιο ζήτημα με την δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα που είναι σύζυγος του πάλαι ποτέ κραταιού υπουργού της Νέας Δημοκρατίας Θοδωρή Ρουσσόπουλου. Και κάποια στιγμή η Ζαχαρέα απομακρύνθηκε οικεία βουλήσει από το προσκήνιο της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας. Ήταν θέμα ηθικής τάξης.

»]Δυστυχώς τώρα αυτά τα ήθη τα ξαναβλέπουμε στον καλλιτεχνικό χώρο και μάλιστα στο πρώτο κρατικό θέατρο της χώρας, στο Εθνικό Θέατρο. Ο κύριος Γιάννης Χουβαρδάς έχει μια επίζηλη θέση. Είναι διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και δεν πρόκειται να σταθώ στο γεγονός ότι «έκλεισε» το Αμόρε [Θέατρο του Νότου] και το «μετέφερε» στην Αγίου Κωνσταντίνου. Σκηνοθετεί φέτος τον «Θείο Βάνια» [διαβάστε και το σχετικό: ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ: «Ο Τσέχοφ είναι ύπουλος» με τη συνέντευξη της ηθοποιού και συζύγου του κ. Χουβαρδά].

Η επίκληση του δικαιώματος της συζύγου ότι μπορεί να εργάζεται, εδώ δεν έχει ισχύ. Μα είναι δυνατό να της απαγορεύεται να εργαστεί στο ελληνικό [ή όπου αλλού στο παγκόσμιο] θέατρο; ΟΧΙ! Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά όταν εργάζεται στο Εθνικό Θέατρο της χώρας το οποίο διευθύνει ο σύζυγός της και την αξιοποιεί ως πρωταγωνίστρια σε παράσταση την οποία σκηνοθετεί ο ίδιος!!! Δηλαδή ούτε θέμα ηθικής τάξης προκύπτει; Όλα καλά κι όλα ωραία; Φυσικά, η ηθοποιός έχει αρχίσει να δίνει συνεντεύξεις στα μέσα ενημέρωσης, τα οποία δεν θα χάσουν την ευκαιρία να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τον Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, προβάλλοντας τη «Σόνια»του «Θείου Βάνια»!

Θα πρέπει να σταθώ και στο άλλο ζήτημα που έχει σημασία και δεν θα πρέπει να το αντιπαρέλθει κανείς. Σκηνοθετεί ο κύριος Χουβαρδάς! Δηλαδή, όταν διευθύνεις το πρώτο θέατρο της χώρας έχεις χρόνο για να σκηνοθετείς κιόλας;; Δεν θα του στερήσουμε αυτό το δικαίωμα, αλλά το ελληνικό θέατρο έχει αρκετές και ικανές δυνάμεις που αναλώνονται στο χώρο της σκηνοθεσίας. ΓΙΑΤΙ δεν αξιοποιούνται;

Τελικά, δεν μπορεί να γίνει κατανοητό ότι στη μικρή μας πόλη των ιδεών υπάρχουν κάποιοι κανόνες που μπορεί να είναι και κανόνες ηθικής τάξης. Ναι, αυτή η κοινωνία δεν είναι δυνατό να δεχτούμε ότι έχει σαπίσει!

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχόλια

  • γ.α  On 13 Απρίλιος, 2010 at 12:08 μμ

    Τελικά κανενός δεν ιδρώνει το αυτί… Να γίνεσαι πρωταγωνίστρια με τις πλάτες του συζύγου,τι μεγάλη πρόοδος για την αξιοκρατία στη χώρα!Για να μην πω για τις κατ΄εμέ κατευθυνόμενες κριτικές για την παράσταση Κυρία από τη Θάλασσα όπου πλείστοι όσοι κριτικοί,όλως τυχαίως, αξιολογούν αρνητικά τη σκηνοθεσία και τις ερμηνευτικές επιδόσεις των άλλων ηθοποιών και εκθειάζουν τη «φυσικότητα» της ερμηνείας της κας Πουλοπούλου!Άντε και του χρόνου θα μεγαλουργήσει στον επώνυμο ρόλο της παράστασης του συζύγου της «Αιμιλία Γκαλλιότι» σε μια καθαρά οικογενειακή- φιλική περίοδο του Εθνικού,όπου λόγω μείωσης των παραγωγών θα αξιοποιηθούν μόνο οι συγγενείς και φίλοι στην κατ΄όνομα Κρατική Σκηνή…

    • damiza  On 14 Απρίλιος, 2010 at 8:58 πμ

      Είνια ντροπή! Πράγματι, κανενός δεν ιδρώνει το αυτί… Όλοι όσοι σχετίζονται με το χώρο, κάτι προσδοκούν. Η σιωπή αυτό υποδηλώνει.

  • julie  On 14 Απρίλιος, 2010 at 7:10 μμ

    Πώς αλήθεια θα βλέπαμε έναν διοικητή άλλου αργανισμού αν τοποθετούσε τη σύζυγό του,έστω και με προσόντα τυπικά(έναν κουμπάρο πήγε να τοποθετήσει η Κατσέλη που είχε και διδακτορικά κι έγινε χαμός) προϊσταμένη ή διευθύντρια.Και στην περίπτωση Πουλοπούλου δεν υπάρχει ούτε και το τεράστιο ταλέντο που δεν πρέπει να χαθεί… Κάποιοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι ένα κρατικό θέατρο δεν είναι προσωπική τους επιχείρηση,όπως το Αμόρε.Πάντως τα μόνα σχόλια που διάβασα στον Τύπο ήταν στο Ποντίκι,στη Real και την περασμένη βδομάδα στην Καθημερινή («Οικονομική κρίση και πνευματική υποκρισία»).Και να σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απολύονται εργαζόμενοι του βασικού μισθού στο Εθνικό…

  • jim  On 27 Ιουλίου, 2010 at 9:07 πμ

    μωρε το προβλημα δεν ειναι οτι ειναι συζυγοι, αλλα το οτι ειναι αμφοτεροι εντελως αταλαντοι. Ο «MR ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ 2000-2010» έχει να σκηνοθετησει-προτεινει κατι αξιολογα απο το 1821 (βλ. πρωην μαρινοπουλο). και παρεμπιπτοντως οι νεωτεριστικες κουλαμαρες-ξεπατικοτουρες εκ Γερμανιας και περιξ, δεν εξυπηρετουν τιποτε περαν των παρε-δωσε με τους «φιλους» σας που φερνετε και εδω (ανταλλαγη προιοντων γαρ) να μας τις δειξουν και εμας τις «πρωτοποριες» τους, μη χασουμε! οσο για την αλκηστη (υποψηφια για βραβειο μερκουρη… το καφενειον η ελλας…), εκτος του οτι εγω δεν βλεπω καμια φυσικοτητα (την οποια προσπαθει αλλα δεν), εχει και κακιστη αρθρωση και εξωτερικοτητα (δεν την πετυχαινει ποτε να της κανει καμια προβα; μαλλον θα ειναι απασχολημενος…).

  • nik  On 20 Αύγουστος, 2010 at 2:15 μμ

    Όταν την οδηγούνε σε αυτή την κοινωνική σαπίλα οι άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης τότε δεν έχουν καμία σχέση με το πνεύμα και χρησιμοποιούν τους θώκους της πολιτείας προς ίδιον όφελος, αναξιοκρατικά, κοινωνικά άδικα και ιδιοτελώς. Δεν φταίνε βέβαια αυτοί οι κοινωνικά αμόρφωτοι τσιφλικάδες της τέχνης αλλά η ίδια η πολιτεία που τους δίνει την δυνατότητα χωρίς έλεγχο να χρησιμοποιούν τον κρατικό κορβανά για ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών.

    Τελικά κάποιος πρέπει να τους βροντοφωνάξει στο αυτί (αφού τους το τραβήξει πρώτα) ότι ….ΟΤΙ ΝΟΜΙΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ και ΗΘΙΚΟ.

  • Max Rozan  On 29 Αύγουστος, 2010 at 4:38 πμ

    οπως ελεγε κι ο Μινωτης : »Μας φάγαν οι στοές’

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: