Μιούζικαλ στο χείλος του γκρεμού. 11 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟ «RΕΝΤ» ΣΤΟ «ΧΩΡΑ»

Έξι έφηβοι  παίζουν  επικίνδυνα  παιχνίδια στο  «Chatroom»
  • Το μιούζικαλ «Rent» είναι η αιχμή ενός ρεπερτορίου δώδεκα έργων, από Μπέκετ μέχρι κουκλοθέατρο, που θα παρουσιάσει τον χειμώνα το θέατρο «Χώρα» παράλληλα με άλλες εκδηλώσεις

Δώδεκα (!) παραγωγές- καινούργιες παραστάσεις αλλά και επαναλήψεις- αλλά και παράλληλες εκδηλώσεις ετοιμάζει στις δύο από τις τρεις Σκηνές του θεάτρου «Χώρα» («Νέα Χώρα», «Μικρή Χώρα») ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος για την τρίτη χρονιά αφότου τις έχει αναλάβει μαζί με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Ασκώντας επιθετική, για περίοδο γενικής οικονομικής κρίσης, πολιτική και επιχειρώντας να διαψεύσει το «ουκ εν τω πολλώ το ευ». Οι δώδεκα παραστάσεις απλώνονται από το σύγχρονο κλασικό ρεπερτόριο μέχρι το μιούζικαλ και από το θέατρο για εφήβους και παιδιά μέχρι την πρωτοπορία. Αιχμή του δόρατος, το βραβευμένο μιούζικαλ του Τζόναθαν Λάρσον «Rent».

To «Rent» (1996), από τα μακροβιότερα μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, ένας «μετασχηματισμός» και μία μεταφορά στο σήμερα της όπερας του Πουτσίνι «Λα Μποέμ», ανεβαίνει στη Σκηνή «Νέα Χώρα» για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία και απόδοση στίχων Θέμιδος Μαρσέλλου, απόδοση κειμένου Γιώργου Καπουτζίδη, ενορχήστρωση Γιώργου Ζαχαρίου, μουσική διδασκαλία Χριστίνας Αργύρη, χορογραφία Αλέξανδρου Γιαννή, σκηνικά Γιάννη Σκουρλέτη, κοστούμια Μαργαρίτας Χατζηιωάννου, φωτισμούς Τάσου Ζαφειρόπουλου. «Το διάλεξα όχι για τη σχέση του με την ΄΄Μποέμ΄΄ η οποία με ενδιέφερε μόνο στη θεωρητική προσέγγιση» λέει η Θέμις Μαρσέλλου, τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια των τραγουδιών της και ηθοποιός που τα τελευταία χρόνια καταπιάνεται σοβαρά με τη σκηνοθεσία μιούζικαλ. «Αλλά γιατί είναι ένα έργο που έχει πάθος για τη ζωή. Είναι μια παρέα παιδιών που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού: παίρνουν ναρκωτικά, είναι φορείς του ΑΙDS και μάλιστα την εποχή που αυτό σήμαινε θάνατο… Και όμως η ακροβασία αυτή ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο βγάζει μια τρομερή αγάπη για τη ζωή, μία τρομερή αισιοδοξία, ένα ΄΄ζήσε το σήμερα σαν να μην πρόκειται να ζήσεις το αύριο΄΄. Κι αυτό δεν είναι άγριο- είναι πάρα πολύ θετικό».

Στους ρόλους: Αργύρης Αγγέλου, Πάνος Μουζουράκης/ Ησαΐας Ματιάμπα (σε διπλή διανομή), Άντα Λιβιτσάνου, Αλίνα Κωτσόβουλου, Αντιγόνη Ψυχράμη, Μίνως Θεοχάρης, Βασίλης Αξιώτης κ.ά. Η ίδια Σκηνή θα ανοίξει με το έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες μέρες» σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου και σε καινούργια μετάφραση του Διονύση Καψάλη. Γουίνι η Μίνα Αδαμάκη. Παράλληλα η ομάδα ΑbΟvo θα επαναλάβει για δεύτερη σεζόν την πολιτική σάτιρά της «Μαμά Ελλάδα 2». Τα κείμενα είναι των Γιάννη Παλαιολόγου και Γιάννη Σαρακατσάνη ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία.

Με επανάληψη θα ξεκινήσει η Σκηνή «Μικρή Χώρα»: θα παιχτεί και πάλι κωμωδία του Νίκι Σίλβερ «Χοντροί άντρες με φούστες» που έχει σκηνοθετήσει ο Χρήστος Καρχαδάκης. Στη συνέχεια ο Γιώργος Παλούμπης θα ανεβάσει το κείμενό του «Τώρα».

Μετά το «Εδώ» ο Γιώργος Νανούρης επανέρχεται για να μεταφέρει στο θέατρο το βιβλίο του Ατίκ Ραχίμι «Η πέτρα της υπομονής» το οποίο το 2008 κέρδισε στην Γαλλία το βραβείο Γκονκούρ. Η σεζόν θα κλείσει στη «Μικρή Χώρα» με το άπαιχτο στην Ελλάδα έργο του Έντα Γουόλς «Τhe Νew Εlectric Βallroom» που ανεβάζει o Δημήτρης Καρατζάς. Στη διανομή, Θέμις Μπαζάκα, Αννέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πανουργιά, Σταύρος Σβήγκος.

  • Για εφήβους.

Το «Χώρα» όμως λειτουργεί από πέρσι και εφηβική Σκηνή στην αίθουσα «Νέα Χώρα». Όπου πρώτα θα επαναληφθεί η εξαίρετη παράσταση της Σοφίας Βγενοπούλου με το έργο του Έντα Γουόλς «Chatroom» και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί με τους ίδιους συντελεστές το «DΝΑ» του Ντένις Κέλι το οποίο αναφέρεται στη βία που διαμορφώνεται στις παρέες των εφήβων.

Φέτος δεν θα λείψει από το «Χώρα» και η Παιδική Σκηνή. Όπου η Ιρίνα Μπόικο θα παρουσιάζει σε δικά της κείμενα και σκηνοθεσία, εναλλάξ, τρεις παραστάσεις με ηθοποιούς, χειροποίητες κούκλες και την τεχνική «sand art» που απευθύνονται σε πολύ μικρά παιδάκια- δυόμισι έως πεντέμισι ετών,- τα οποία θα συμμετέχουν.

  • ΙΝFΟ Στο θέατρο «Χώρα» (Αμοργού 20, Κυψέλη, τηλ. 210-8673.945).

«Νέα Χώρα»: «Ευτυχισμένες μέρες» (από 1 Οκτωβρίου για 20 παραστάσεις), «Μαμά Ελλάδα 2» (από 18 Οκτωβρίου), «Rent» (από 18 Νοεμβρίου).
«Μικρή Χώρα»: «Χοντροί άντρες με φούστες» (από 21 Οκτωβρίου έως τον Δεκέμβριο), «Τώρα» (από τον Ιανουάριο), «Η πέτρα της υπομονής» (από τον Ιανουάριο), «Τhe Νew Εlectric Βallroom» (από 15 Απριλίου έως 31 Μαΐου).
Εφηβική Σκηνή: «Chatroom» (από 30 Οκτωβρίου), «DΝΑ» (από τον Φεβρουάριο).Παιδική Σκηνή: «Μαμά για το μαμουθάκι», «Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια», «Πέτα, Λούδα» (από 3 Οκτωβρίου έως 2 Απριλίου).

  • Ένας μύθος

«Νομίζω πως είναι μύθος ότι στους Έλληνες δεν αρέσει το μουσικό θέατρο» λέει η Θέμις Μαρσέλλου που ανεβάζει το «Rent». «Το αντίθετο! Είμαστε πιο εξοικειωμένοι με το είδος και μας αφορά περισσότερο αν σκεφτεί κανείς πως ήδη το αρχαίο ελληνικό δράμα είναι ένα πρώτο είδος μουσικού θεάτρου. Βέβαια οι δυσκολίες είναι πάρα πολλές. Το οικονομικό κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από ένα έργο πρόζας- ζωντανή ορχήστρα, πολλά πρόσωπα… Είναι, επίσης, δύσκολη η επιλογή των ηθοποιών που πρέπει να παίζουν καλά, να τραγουδούν πολύ καλά και να χορεύουν πάρα πολύ καλά ενώ εδώ δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία».

  • Του Γιώργου Δ. Κ. Σαρηγιάννη, TA NEA: Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2009

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: