Κέρδισε η Μίρεν, έχασε η «Φαίδρα»

  • Με συγκρατημένο ενθουσιασμό υποδέχτηκε την Ελεν Μίρεν το κοινό τού σχεδόν γεμάτου αρχαίου θεάτρου στην προχθεσινή πρεμιέρα της «Φαίδρας»

Η Ελεν Μίρεν, σε χαρακτηριστικό στιγμιότυπο

Αντάξια των υψηλότατων προσδοκιών που ακολουθούν το όνομά της στάθηκε η Ελεν Μίρεν, η οποία καταχειροκροτήθηκε την περασμένη Παρασκευή από το πολυάριθμο κοινό της Επιδαύρου. Με τις περίοπτες τρίτη και τέταρτη σειρά να έχουν γεμίσει από ηχηρά ονόματα επιχειρηματιών οι οποίοι ως την τελευταία στιγμή έδιναν μάχη προκειμένου να εξασφαλίσουν θέσεις που θα τους βοηθούσαν όχι μόνο να βλέπουν αλλά και να… τους βλέπουν καλύτερα, καθώς και με το υπόλοιπο θέατρο να είναι σχεδόν γεμάτο, η «Φαίδρα» έκανε την πρώτη εμφάνισή της επί ελληνικού εδάφους. Προτού σβήσουν τα φώτα πάντως την παράσταση έκλεψε ο Τομ Χανκς,ο οποίος έφθασε με την ελληνικής καταγωγής σύζυγό τουΡίτα Γουίλσον:φωτογράφισε το κοινό με το κινητό του και το κοινό τού το ανταπέδωσε με ένα θερμότατο χειροκρότημα. Την παράσταση παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Σημίτης και η σύζυγός του Δάφνη, η Βάσω Παπανδρέου, ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, ο Πέτρος Τατούλης, η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, η Ελένη Κόκκαλη, ο Δημήτρης Κοντομηνάς και η Μαριάννα Λάτση. Ο συγκεκριμένος ρόλος από το έργο του Ρακίνα αποτελούσε απωθημένο της λαίδης Μίρεν από τα νεανικά της ήδη χρόνια και ήρθε η στιγμή να τον ενσαρκώσει με τη σφραγίδα του Εθνικού Θεάτρου της Βρετανίας, σε σκηνοθεσία του ίδιου του καλλιτεχνικού διευθυντή τουΝίκολας Χάιτνερ. Μια σφραγίδα που δεν αποδείχθηκε τόσο ανεξίτηλη, καθώς η σκηνοθεσία στάθηκε ανύπαρκτη, αφήνοντας τους ηθοποιούς στο αφαιρετικό σκηνικό να καλύπτουν τα όποια κενά φαντασίας με τις πολύ καλές ερμηνείες τους. Γεγονός όμως που δεν ήταν αρκετό για να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών ως το τέλος.

«Κοίταξέ με- βλέπεις μια γυναίκα σε παραφορά.Είμαι ερωτευμένη…» αναφωνεί η Φαίδρα διά στόματος Ελεν Μίρεν και ο περίτεχνος πλην άτεγκτος λόγος του Ρακίνα πήρε νέα πνοή χάρη στους ελεύθερους στίχους του βρετανού ποιητή Τεντ Χιουζ. Φλεγόμενη από το ανεξέλεγκτο πάθος για τον πρόγονό της Ιππόλυτο η Φαίδρα, έχοντας την εντύπωση ότι ο χαμένος σύζυγός της Θησέας είναι νεκρός, φτάνει στο σημείο να ομολογήσει τους πιο μύχιους πόθους της και να εισέλθει με αυτόν τον τρόπο στον πιο σκοτεινό εφιάλτη της. Οταν όμως ο Θησέας επιστρέφει,

Η Ελεν Μίρεν (Φαίδρα) και ο Ντόμινικ Κούπερ (Ιππόλυτος)
σώος και αβλαβής, η Φαίδρα από φόβο μήπως εκτεθεί φτάνει στο σημείο να κατηγορήσει τον Ιππόλυτο ότι τη βίασε. Η έκβαση ενός τέτοιου ερωτικού δράματος, όταν μάλιστα έχει το σχήμα τριγώνου, δεν θα μπορούσε παρά να είναι ολέθρια.

Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε και ο νεαρόςΝτόμινικ Κούπερως Ιππόλυτος ο οποίος βρίσκει τραγικό θάνατο εξαιτίας των κατηγοριών της μητριάς του. Οι σκηνές ανάμεσα σε εκείνον και στη Μίρεν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: μια βασίλισσα πλήρως απομυθοποιημένη και αποδυναμωμένη να εκλιπαρεί γονατιστή για τον έρωτα ενός άνδρα κατά πολύ νεότερού της. Και την ίδια στιγμή εκείνος να στέκεται γοητευτικός, αγέρωχος και αδιάλλακτος. Ο ταλαντούχος ηθοποιός μάλιστα διαθέτει πολύ νωπές μνήμες από τη χώρα μας, αφού πρωταγωνίστησε στην ταινία «Μamma mia!» ως γαμπρός τηςΜέριλ Στριπ. Και αφού από τη μεγάλη οθόνη και από τη μία μεγάλη κυρία της υποκριτικής πέρασε επί σκηνής στην εξίσου επιβλητική Μίρεν δεν άργησε να κυκλοφορήσει ανέκδοτο ποτισμένο από το γνωστό βρετανικό χιούμορ: «Ο Κούπερ τρέμει την τωρινή του Μamma mia!». Και ενώ στην ταινία τον είδαμε να απολαμβάνει τις χαρές της ελληνικής θάλασσας, στην εν λόγω τραγωδία τον κατασπαράσσει ένα φρικτό θαλάσσιο τέρας που στέλνει ο θεός Ποσειδώνας προκειμένου να αποκατασταθεί το όνομα του Θησέα. Από το αλλοτινό εντυπωσιακό παρουσιαστικό του στο τέλος της παράστασης δεν μένει παρά ένα αιματοβαμμένο κουφάρι. Φρικτή η τύχη όποιου εναντιώνεται στη βασίλισσα, ειδικά όταν πρόκειται για την Αυτής Μεγαλειότητα Ελεν Μίρεν.

Ελαφρώς… φαιδρός δίπλα στην πληθωρική Φαίδρα, ο Θησέας θύμιζε περισσότερο υπέρβαρο παρηκμασμένο πειρατή και όχι ένδοξο βασιλιά που άλλοτε εξολόθρευσε τον τρομερό Μινώταυρο. Ανεβοκατεβάζοντας απότομα τη φωνή του από τα πρίμα στα μπάσα, έμοιαζε να έχει αγχωθεί περισσότερο από ό,τι έπρεπε για τη μυθική ακουστική του Αρχαίου Θεάτρου.

Η Ελεν Μίρεν ήταν συγκλονιστική στη σκηνή κατά την οποία τυφλώνεται από ζήλια όταν πληροφορείται ότι το αντικείμενο του πόθου της, ο Ιππόλυτος, είναι ερωτευμένος με τη νεαρή Αρικία. Ο ρόλος-όνειρο της νιότης της έγινε πραγματικότητα και εκείνη, ώριμη πλέον να τον ενσαρκώσει, κράτησε κάτι από τη σπίθα της νεανικής Ελεν, μετουσιώνοντάς την στην απόλυτη κυρίαρχο του παιχνιδιού Μίρεν.

  • της ΑΣΤΕΡΟΠΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ | TO BHMA, Κυριακή 12 Ιουλίου 2009
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: