Ταντάσι Σουζούκι: «Είμαστε όλοι άρρωστοι»

  • Ο διάσημος ιάπωνας σκηνοθέτης παρουσιάζει την Κυριακή μια διαφορετική «Ηλέκτρα» στο θέατρο Αττις

Η Γιου Γέονγκ Μπιν, η κορεάτισσα ηθοποιός που ερμηνεύει την Ηλέκτρα, σε σκηνή από την ομώνυμη παράσταση του Ταντάσι Σουζούκι. Στην ένθετη φωτογραφία ο ιάπωνας σκηνοθέτης με τον ομότεχνο φίλο και συνεργάτη του Θόδωρο Τερζόπουλο

  • Διαφορετική στη δομή της από την πρώτη εκδοχή στους Δελφούς το 1985, με θίασο αριθμητικώς διπλάσιο (συμμετέχουν δώδεκα ηθοποιοί από την Ιαπωνία και την Κορέα) και πλήρως ανανεωμένη όψη (σκηνικό και κοστούμι), η «Ηλέκτρα» του Ταντάσι Σουζούκι κινείται και ερμηνευτικώς σε νέους δρόμους. Με πρωταγωνίστρια την Κορεάτισσα Γιου Γέονγκ Μπιν και βασισμένη σε κείμενα του Ευριπίδη και του Χόφμανσταλ , θα παρουσιαστεί την Κυριακή, σε μετάφραση Μαρίας Βογιατζή, στη σκηνή του θεάτρου Αττις- είναι άλλωστε γνωστή η στενή φιλική και επαγγελματική σχέση που συνδέει τον Σουζούκι με τον Θόδωρο Τερζόπουλο. Στόχος τού σκηνοθέτη είναι να παντρέψει την αρχαία τραγωδία με την παράδοση του θεάτρου Νο.

  • «Με ενδιαφέρει ο διαπολιτισμικός διάλογος,με ενδιαφέρει να φέρουμε τα μεγάλα θέματα κοντά στον σύγχρονο κόσμο» είπε χθες το μεσημέρι ο διάσημος σκηνοθέτης, ο οποίος παραμένει πιστός στην άποψη ότι «είμαστε όλοι άρρωστοι,καθώς δεν επικοινωνούμε μεταξύ μας. Με τον ίδιο τρόπο που δεν επικοινωνούνμεταξύ τους και οι ψυχοπαθείς» . Ως εκ τούτου η «Ηλέκτρα» τοποθετείται σε ένα ψυχιατρείο, ανάμεσα σε ασθενείς, γιατρούς και νοσοκόμες «οι οποίοι μπορεί να είναι επίσης άρρωστοι. Ολοι χρειαζόμαστε βοήθεια» επισημαίνει.
  • «Είναι μια κραυγή σωτηρίας αυτή η παράσταση. Η θέση του καλλιτέχνη είναι να αφυπνίζει τον κόσμο. Στη σημερινή εποχή τον ρόλο του γιατρού έχει αναλάβει ο πολιτικός. Μόνο που, αντί να λύνει, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα. Γιατί οι πολιτικοί και οι ισχυροί αυτού του κόσμου προσπαθούν να κρύψουν το πρόβλημα. Από την άλλη, χαρακτήρες όπως η Ηλέκτρα, ο Ορέστης, η Κλυταιμνήστρα εξακολουθούν να έχουν ενδιαφέρον» εξηγεί.
  • Με γνώριμο και χαρακτηριστικό στοιχείο των παραστάσεών του την αντίληψη ότι ο κόσμος είναι ένα μεγάλο νοσοκομείο, και με επίσης δεδομένη τη διάθεση να ενώσει την Ανατολή με τη Δύση, ο Ταντάσι Σουζούκι συνεχίσει τη διοργάνωση θεατρικών Ολυμπιάδων. Το 2010 προγραμματίζεται να γίνει στη Σεούλ. Αν και θα είχε ενδιαφέρον να παρουσιάσει στη χώρα μας ένα έργο της ιαπωνικής δραματουργίας, ο ίδιος δηλώνει ότι «δεν υπάρχουν πολλά αξιόλογα, εκτός από κάποια κλασικά» – με ένα από τα οποία δεν αποκλείεται να μας επισκεφθεί στο μέλλον.

Τέσσερις δεκαετίες πρωτοπορίας

  • Ο Ταντάσι Σουζούκι ίδρυσε τον θίασο SCΟΤ (Suzuki Company of Τoga) το 1966- τότε με την ονομασία Waseda Sho-gekijo- καθώς και το δικό του θέατρο. Μέσα από μια σειρά παραστάσεων, ανάμεσα στις οποίες και το έργο «Πάνω στο δραματικό πάθος», ο συγκεκριμένος χώρος αναδείχθηκε κέντρο των θεατρικών κινημάτων του ΄60 και του ΄70. Το 1976 ο θίασος μεταφέρθηκε σε ένα ορεινό χωριό στη μέση της Ιαπωνίας, την Τόγκα, μετατρέποντας μια παραδοσιακή φάρμα στο θέατρο Τόγκα. Εκτοτε αποτελεί σημείο συνάντησης διεθνών καλλιτεχνών, ενώ το 1984 πήρε την οριστική μορφή και ονομασία του. Οραματιστής ενός παγκόσμιου θεάτρου, ο Σουζούκι κατόρθωσε να πραγματοποιήσει το όνειρό του με τη δημιουργία πολυπολιτισμικών παραγωγών. Διοργανωτής του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ιαπωνία, έχει δουλέψει στις ΗΠΑ και στη Μόσχα, ενώ έχει γράψει πολλά βιβλία για το θέατρο.

  • ΤΟ ΒΗΜΑ, Παρασκευή 12 Ιουνίου 2009
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: