Μπογιές εναντίον της θεατρικής Κούνεβα. ΣΤΟ «ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ»

  • Με μπογιές ομάδα νεαρών… έβαψε το θέατρο όπου θα παρουσιαζόταν το «Κίτρινο σκυλί», έργο του Μισέλ Φάις εμπνευσμένο από το δράμα της Κούνεβα
  • 22 Δεκεμβρίου 2008. Η Κωνσταντίνα Κούνεβα από τη Βουλγαρία, που εργάζεται ως καθαρίστρια στον ΗΣΑΠ, δέχεται επίθεση με βιτριόλι στο πρόσωπο, το κεφάλι και τον ώμο. Από τις πορείες των εργαζομένων, τις τηλεοπτικές εκπομπές και το νοσοκομείο όπου η Κούνεβα δίνει μάχη ακόμη και σήμερα, η υπόθεση πέρασε στη γραφή του Μισέλ Ράις, με τον θεατρικό του μονόλογο «Το κίτρινο σκυλί».
  • Λίγα λεπτά πριν από την πρεμιέρα της παράστασης, ομάδα νεαρών ηλικίας 20-30 ετών, κατέβαιναν την οδό Ακαδήμου κατευθυνόμενοι προς το «Από Μηχανής Θέατρο». Με μπογιές και πινέλα στα χέρια πλησίασαν τον Μισέλ Φάις, φωνάζοντας συνθήματα όπως «Προσπαθείς να βγάλεις χρήματα από την υπόθεση της Κούνεβα». Στα επόμενα πέντε λεπτά πέταγαν μπογιές στα καθίσματα και βανδάλιζαν τη σκηνή του θεάτρου.
  • «Φίμωσαν βιαίως μια παράσταση. Έκπληκτος είδα μπροστά μου μια ομάδα οργισμένων νέων. Θέλησα να συζητήσω μαζί τους αλλά δεν τα κατάφερα», σχολίασε χθες στα «ΝΕΑ» ο Μισέλ Φάις. Οι παραστάσεις της εβδομάδας ακυρώθηκαν ώστε να αποκατασταθούν οι ζημιές.  Η Κωνσταντίνα Κούνεβα είχε αρχίσει αγώνα απέναντι στην «εργοδοτική τρομοκρατία», ενώ είχε αρνηθεί να υπογράψει για μειωμένο δώρο Χριστουγέννων. Η απόλυση της μητέρας της που εργαζόταν στην ίδια εταιρεία, αλλά και η μετάθεση της ίδιας σε σταθμό μακριά από το σπίτι της δεν τη σταμάτησαν.
  • Η ηρωίδα του θεατρικού μονολόγου «Το κίτρινο σκυλί» Ρούσκα Ρούσεβα- ρόλο που ερμηνεύει η Αλεξία Καλτσίκη- «βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν άδικο κόσμο και σε μια θλιβερή καθημερινότητα». Το θέατρο έρχεται να συνδεθεί με την πραγματικότητα μέσα από τα συναισθήματα που μοιράζονται η Ρούσεβα και η Κούνεβα, που άφησε την πατρίδα της για να αναζητήσει μια καλύτερη τύχη για εκείνη και το παιδί της στην Ελλάδα.
  • «Στο θεατρικό έργο η Κωνσταντίνα Κούνεβα αποκόβεται από την καθημερινότητά της, από τον αγώνα της, από την κοινωνική της τάξη και τα βιώματά της, από τον κόσμο της», υποστήριζαν στην προκήρυξη- με την υπογραφή «Αλληλέγγυες- Αλληλέγγυοι»- οι νεαροί που «έβαψαν» το θέατρο σε ένδειξη διαμαρτυρίας. «Της επιβάλλουν το πρόσωπο του εξιλαστήριου θύματος και όχι της μετανάστριας- αγωνίστριας. Επιβάλλουν την εμπειρία του λιθοβολημένου που συγχωρεί. Περιφρονούν και απαξιώνουν τον κόσμο της, που θέλουν να παραμείνει αόρατος».
  • Για «ιδεολογική θολούρα από μεριά των δραστών» μιλάει ο Μισέλ Φάις. «Είχαμε δηλώσει ότι τα έσοδα της πρώτης (σ.σ.: δηλαδή της ημέρας της επίθεσης) και της τελευταίας παράστασης, θα κατατεθούν στον τραπεζικό λογαριασμό της Κούνεβα. Δεν θέλησα να εκμεταλλευτώ το δράμα της. Αντιθέτως, με ευαισθητοποίησε και θεωρώ πως το σεβάστηκα».  Με χειρόγραφο σημείωμά της που έστειλε από το νοσοκομείο η Κωνσταντίνα Κούνεβα έπαιρνε χθες το απόγευμα θέση: «Η κοινωνία χρειάζεται σήμερα σκέψη και διάλογο. Η τέχνη πρέπει να εκφράζεται ελεύθερα. Γι΄ αυτό να συνεχιστούν οι παραστάσεις του έργου Φάις».
  • «Το έργο γράφτηκε πυρετωδώς και μεταφέρθηκε επί σκηνής πυρετωδώς. Εν μέσω αλυσιδωτών σκανδάλων, βίαιης καταστολής και τυφλής κοινωνικής οργής. Με υποτυπώδη οικονομικά και όλοι οι συντελεστές δούλεψαν αφοσιωμένα», σημειώνουν σε κείμενό τους με αφορμή την προχθεσινή επίθεση, οι συντελεστές της παράστασης Δημήτρης Ίσαρης, Αλεξία Καλτσίκη, Ηλίας, Κοσίντας, Εύα Μανιδάκη, Λίλυ Μελεμέ (σκηνοθέτις), Λευτέρης Παυλόπουλος, Μισέλ Φάις.

Links

Αναβάλλονται οι παραστάσεις του έργου «Το κίτρινο σκυλί» του Μισέλ Φάις γι΄ αυτή την εβδομάδα στο «Από Μηχανής Θέατρο» (Ακαδήμου 13, Κεραμεικός, τηλ. 210-5231.131).

Δικαιώματα και «ζωντανή μνήμη»

  • «Η τέχνη πρέπει να ξαναγίνει τέχνη (να μας ταράζει βαθιά). Η αστυνομία, αστυνομία (να συλλάβει τους ενόχους του ωμού εγκλήματος κατά της Κούνεβα). Η πολιτική, πολιτική. Η κοινωνία, κοινωνία (ας υπερασπιστούμε επιτέλους τα δικαιώματά μας)», υποστηρίζουν οι συντελεστές της παράστασης «Το κίτρινο σκυλί». «Η περιπέτεια της γραφής και η περιπέτεια της σκηνής ελπίζω να ανακουφίσουν την περιπέτεια της ζωής», προσθέτει ο Μισέλ Φάις.
  • Διαφορετική άποψη για τον ρόλο της τέχνης είχαν οι «Αλληλέγγυες- Αλληλέγγυοι» νεαροί της επίθεσης στην προκήρυξή τους: «Εμείς ως κομμάτια των κοινωνικών διεργασιών που έχουν γεννήσει αλλά και εγκυμονούν εξεγέρσεις, κρατάμε ακόμα και τη ζωή που γέννησε ο θάνατος, κρατάμε την εξεγερμένη αξιοπρέπεια της Κωνσταντίνας Κούνεβα». Και καταλήγουν: «Αυτό που λέτε τέχνη, το λέμε προσβολή. Με αγώνες θα κρατήσουμε τη μνήμη ζωντανή».

  • Δάφνη Κοντοδήμα, TA NEA: Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχόλια

  • Γιώργος  On 16 Μαΐου, 2009 at 2:17 μμ

    Οι νεαροί μη μπορώντας να αντέξουν το σοκ μιας άλλης, πέραν της βίας, αντίδρασης στα διαδραματιζόμενα γεγονότα αποφάσισαν να κάνουν μόνο αυτό που ξέρουν: να τα σπάσουν. O Φάις τούς πήρε τη «δουλειά» και προκειμένου να μείνουν άνεργοι… Αντίθετα με όσα αναφέρουν στη διακήρυξη, ο Φάις επικεντρώνει την προσοχή του στο πρόσωπο Κωνασταντίνα Κούνεβα, ενώ οι άλλοι χρησιμοποιούν ως αφορμή την Κούνεβα (την υπόθεση Κούνεβα, όχι το πρόσωπο) για τους δικούς τους σκοπούς.

  • ειρηνη γκορτσιλα  On 1 Ιουνίου, 2009 at 10:03 πμ

    Είδα το έργο χθες. Περιμενα να είναι ακόμα πιο κατηγορηματικο εναντίον όλων αυτών που εκμεταλλεύονται βιάζουν φιμώνουν ασελγουν σε όλες τις Κουνεβες του κόσμου. Παρόλα αυτά συμφωνώ με τον Γιώργο. Πως ειναι δυνατόν η ανευθυνότητα που σου προσδίδει η κουκούλα να αντιτάσσεται με την καθαρότητα των ματιών της Κούνεβα και το ελεύθερο προσωπό της. Τι να αντέξουν τα «παιδιά»???

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: