Η τρέλα σώζει τη Θήβα.

  • Η νεαρή ηθοποιός Ιόλη Ανδρεάδη βρίσκεται αυτόν τον καιρό στο Λονδίνο. Υπογράφει τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Epidemic» (σε συνεργασία με την ομάδα «One Way-Eutopia») που θα παιχτεί στις 14 Μαΐου στο «Southwark Playhouse». Αμέσως μετά θα φιλοξενηθεί στην «Αθηναΐδα (25-29 Μαΐου).
  • Τι είναι το «Epidemic»; «Ενα κείμενο που βασίζεται στην «Αντιγόνη», στις «Βάκχες» και στους μύθους του Απολλόδωρου και πραγματεύεται με απλή αφήγηση θέματα όπως η γέννηση, ο πόλεμος, ο έρωτας, η μανία και ο θάνατος», εξηγεί η 27χρονη Ιόλη. Ολα ξεκινούν με την επιλογή του Κρέοντα να μείνει άταφο το σώμα του Πολυνείκη και ξεσπά στη Θήβα μια επιδημία μανίας. Η «επιδημία»-παρουσία του Διόνυσου είναι απαραίτητη για να σωθεί η πόλη.
  • Η «Αντιγόνη» ακολουθεί την Ιόλη Ανδρεάδη από μικρή. Οχι μόνο ως σχολικό κείμενο αλλά και ως όνομα, αφού παραλίγο να… βαφτιστεί Αντιγόνη λόγω της αδυναμίας του πατέρα της στην τραγωδία του Σοφοκλή. Οχι δηλαδή ότι δεν γοήτευε και την ίδια. «Η Αντιγόνη γεννήθηκε «για να ενώνει με την αγάπη και όχι να χωρίζει με το μίσος». Οταν η ζωή τη φέρνει αντιμέτωπη με το μίσος, προτιμά να πεθάνει από το να μη σεβαστεί την αγάπη που νιώθει για τον αδερφό της. Αν δεν δεχόταν αυτή την αγάπη, δεν θα μπορούσε να νιώσει όποια άλλη, και άρα να ζήσει», εξηγεί.
  • Συνδέει όμως την «Αντιγόνη» και με το σήμερα. «Κι εμείς έχουμε ανάγκη την αγάπη και την τρέλα της. Εχουμε ανάγκη από αυτήν που λέει όχι στον διεφθαρμένο υπουργό, στον σαδιστή εργοδότη, στον υποτιθέμενο διανοούμενο», συμπληρώνει.
  • Το «Epidemic» έχει κάνει ήδη έναν κύκλο: στο φεστιβάλ «Forest Fringe» του Εδιμβούργου και, προηγουμένως, στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης στο Λονδίνο, όπου παρουσιάστηκε ως βασική εργασία της Ιόλης Ανδρεάδη για το μεταπτυχιακό της.
  • Ο θίασος είναι πολυεθνικός. Η Αντιγόνη είναι από τη Σρι Λάνκα και ο Διόνυσος από την Ινδία. «Ηθελα με την εξωτερική τους ομοιότητα να αναδείξω τη συγγένειά τους, που είναι εκλεκτική. Ο Διόνυσος είναι ο θεός της μανίας. Ο Κρέοντας αποκαλεί τρελή την Αντιγόνη. Η «τρέλα» της είναι μεταδοτική. Επηρεάζει την αδερφή της, τον Αίμονα και τον χορό, που καλεί τον Διόνυσο να σώσει την πόλη από την επιδημία».
  • Το γεγονός ότι ανέβασε την «Αντιγόνη» αρχικά εκτός Ελλάδας ήταν μάλλον ανακουφιστικό. «Το ελληνικό κοινό είναι απαιτητικό», καταλήγει, «γιατί έχει σχέση με το κείμενο και έχει δει διάφορα ανεβάσματά του. Η ιστορία των παραστάσεων αρχαίου δράματος δεν πρέπει να αγνοείται. Αυτό βέβαια κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα στους νέους που θέλουν να τολμήσουν να δουλέψουν αρχαία κείμενα».
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: