«Θεία Κωμωδία» του Δάντη στο Φεστιβάλ Αθηνών

Στιγμιότυπο από το μέρος της «Κόλασης», στο Φεστιβάλ της Αβινιόν
  • Ριψοκίνδυνο το τόλμημα. Μεγάλη η πρόκληση. Πώς μπορεί να θεαματοποιηθεί ένα από τα μέγιστα ανά τους αιώνες, οικουμενικά «μνημεία» της Ποίησης, όπως είναι η τριλογική «Θεία Κωμωδία» του Δάντη; Σ’ αυτό το τόλμημα προέβη ο Ιταλός αρχιτέκτονας, ζωγράφος, σκηνογράφος, σκηνοθέτης, περφόμερ Ρομέο Καστελούτσι, παρουσιάζοντας πέρσι στο διεθνές Θεατρικό Φεστιβάλ της Αβινιόν, με μεγάλη επιτυχία, τη δουλειά του πάνω στη «Θεία Κωμωδία». Αυτή την άκρως φιλόδοξη, τρίπτυχη δημιουργία θα παρουσιάσει το φετινό Ελληνικό Φεστιβάλ, σε τρεις διαφορετικούς χώρους. Ο Ιταλός καλλιτέχνης στις 24/4 ήρθε στην Αθήνα για να εξετάσει τεχνικά και άλλα ζητήματα προσαρμογής της δημιουργίας του στους χώρους αυτούς και σε συνέντευξη Τύπου μίλησε για το πώς «εικονοποίησε» το δαντικό αλληγορικό αριστούργημα.
  • «Η απόδοση της απόλυτης ποίησης είναι υποδεέστερη της ανάγνωσής της. Η «Θεία Κωμωδία» δεν είναι ένα θεατρικό υλικό. Σε καταβροχθίζει. Η σύλληψη είναι να φανταστείς κάτι που δεν μπορείς να το δεις. Εχουμε ένα έργο φαντασίας πάνω στις λέξεις» των τριών μερών του έργου, «Κόλαση», «Καθαρτήριο», «Παράδεισος», τόνισε ο Ρομέο Καστελούτσι και εξήγησε ότι με τη δουλειά του δεν αναπαριστά τους 14.235 ομοιοκατάληκτους στίχους που συναποτελούν τα τρία μέρη που ποιητικού έργου. Ακολουθώντας τη σειρά των τριών μερών δημιούργησε τρεις διαφορετικές – σε ύφος και φόρμα – παραστάσεις, που εικόνες, ήχους και κίνηση «διερμηνεύουν» τον ψυχολογικό «κόσμο» και τους συμβολισμούς του Δάντη. «Η «Κόλαση» είναι το πιο ανθρώπινο από τα τρία μέρη. Ενα πανόραμα του ανθρώπινου τόπου, όπου υπάρχει «πείνα» για ζωή». Το μέρος αυτό ο Καστελούτσι το «διαβάζει» σχεδόν αυτοβιογραφικά. Ο ίδιος επί σκηνής, κυνηγημένος και κατασπαρασσόμενος από εφτά σκυλιά, με κραυγές, κίνηση και ήχους του ανθρώπινου σώματος, κι ένα άλογο με αναβάτη, αρχίζει το ταξίδι στον τόπο του θανάτου (παίζουν 30 ηθοποιοί και 50 ερασιτέχνες). Το μέρος του «Καθαρτηρίου», με ψιθυριστά λόγια, τοποθετείται σε ένα πολυτελές μεγαλοαστικό σπίτι, ενώ το τρίλεπτο παραστασιακά μέρος του «Παραδείσου» αποδίδεται με «μια σκληρότητα απόκοσμου», με ήχους νερού, σε μια εγκατάσταση εκτυφλωτικού λευκού φωτός.

Η τρίωρης, συνολικά, διάρκειας παράσταση θα παιχθεί: Πειραιώς 260 «Κόλαση» (οι ημερομηνίες δεν καθορίστηκαν ακόμα). Μέγαρο Μουσικής 8,9/6 «Καθαρτήριο». Γκαράζ Πειραιώς 260, 2-6/6 «Παράδεισος».

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: