«Εμείς είμαστε η… ευτυχία»

«Εμείς είμαστε η... ευτυχία»
  • Καραμπέτη, Γουλιώτη, Καρβούνη και Παπαθεοδώρου μιλούν για τον «Εφιάλτη της ευτυχίας», που «φέρνει» πρώτη φορά στη χώρα μας το Εθνικό, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά.

  • Το άπαιχτο στη χώρα μας έργο της Γιουστίνε Ντελ Κόρτε «Ο εφιάλτης της ευτυχίας» θα φιλοξενήσει από τις 29 Απριλίου το θέατρο «Κοτοπούλη» του Εθνικού Θεάτρου και ο Γιάννης Χουβαρδάς (καλλιτεχνικός του διευθυντής) είναι αυτός που υπογράφει τη σκηνοθεσία του Στο ενδιαφέρον αυτό έργο τίθεται το εξής ερώτημα: «Τι σημαίνει ευτυχία; Υπάρχει μήπως μια… μαγική διαδρομή που οδηγεί με σιγουριά σε αυτήν;». Από τα μάτια μας κατά τη διάρκεια της παράστασης θα «παρελάσει» ένα πολύχρωμο μωσαϊκό με γυναικείους κυρίως χαρακτήρες. «Στην πράξη βρίσκεται η ευτυχία». Μια ατάκα που επαναλαμ­βάνεται στο έργο της Ντελ Κόρτε και εμπεριέχει όλη του την ουσία…

«Στην πράξη βρίσκεται η ευτυχία». Μια ατάκα που επαναλαμ­βάνεται στο έργο της Ντελ Κόρτε και εμπεριέχει όλη του την ουσία...

Πεπρωμένο

  • Μια γυναίκα που ψαρεύει, μια νύφη, μια δασκάλα μπαλέτου, ένα νεαρό κορίτσι στη σχολική του εκδρομή, δύο ηλικιωμένες γυναίκες… Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας άντρας – σκηνοθέτης σε διαρκή αναζήτηση. Καθεμία από αυτές τις γυναίκες είναι μοναδική αλλά και ανεπανάληπτη. Και, όμως, έρχεται κάποια στιγμή που μοιάζει να μοιράζονται όλες τους ένα πεπρωμένο… Οι ηθοποιοί κατά τη διάρκεια των προβών λάτρεψαν το έργο ή το… μίσησαν, έλεγε ο Χουβαρδάς. Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε ποιους ανήκε; «Στους πρώτους φυσικά, γιατί το έργο αυτό καταγράφει με μοναδικό τρόπο τη νεύρωση που έχουν οι άνθρωποι στη σύγχρονη κοινωνία.
  • Ο καθένας από τους ήρωές του αυτοψυχαναλύεται μπροστά στο κοινό και μέσα από τους μονολόγους βλέπουμε υπάρξεις μοναχικές αλλά και καταθλιπτικές, οι οποίες καταθέτουν τους προβληματισμούς που έχουν μέσα στην οικογένεια, στη δουλειά, στην κοινωνία. Κι έτσι ανεβαίνουν στη σκηνή η έλλειψη ιδανικών, η έλλειψη πίστης σε κάτι, η μοναξιά, η βία, η ζωή που περνάει χωρίς νόημα. Πολύ ενδιαφέρον έργο και με μηνύματα ζωής, με μεταμοντέρνα – ποιητική γραφή. Λάτρεψα ιδιαίτερα αυτό το κείμενο και τη γραφή του, τη δύναμη και τη δυναμική του».
  • Η Στεφανία Γουλιώτη χαρακτηρίζει «θρίλερ της ψυχής» το έργο στο οποίο πρωταγωνιστεί. «Είναι ένα έργο όπου τα πάντα συνδέονται υπόγεια, μέχρι και υποχθόνια θα έλεγα. Είναι ένα θρίλερ της ψυχής, το οποίο αναδεικνύει όλες τις κρυφές και εφιαλτικές πλευρές της οι οποίες εκ πρώτης όψεως φαντάζουν φυσιολογικές και όμορφες. Και όλα αυτά μέσα από τα ερεθίσματα, τραύματα και εμπειρίες μιας γυναίκας».
  • Τη ρωτώ για τον ρόλο της. «Δεν υπάρχουν καθαροί ρόλοι αλλά σύμβολα. Εγώ συμβολίζω το κομμάτι της ψυχής που αμύνεται με όποιον τρόπο βρει εύκαιρο προκειμένου να μην πληγωθεί από τα εξωτερικά ερεθίσματα και φυσικά πετυχαίνει το αντίθετο. Ενα άλλο κομμάτι πλάθει τα πράγματα όπως το συμφέρει, προκειμένου και πάλι να μην πληγωθεί αλλά ξαναπέφτει σε αδιέξοδο».
  • Και η ευτυχία; Ποια είναι η θέση σου γι’ αυτήν; «Η ευτυχία είναι ένας όρος που δεν τον καταλαβαίνω. Με το που την ονομάζουμε, αμέσως την τοποθετούμε έξω από εμάς και γίνεται αυτόματα κάτι απρόσιτο και μακρινό αντί απλά να είμαστε η ευτυχία… Στην πράξη βρίσκεται η ευτυχία, είναι μια ατάκα που επαναλαμβάνεται πολύ συχνά στο έργο και αυτή τα λέει όλα!». Η Κόρα Καρβούνη παίζει «μια κοπέλα την οποία την έχει εγκαταλείψει ο πατέρας της και αυτό την έχει στιγματίσει σε όλες τις πτυχές της ζωής της. Είναι ένα αριστουργηματικό έργο που ανεβάζει στη σκηνή τη γυναίκα μέσα από όλα της τα πρόσωπα, όλα της τα συναισθήματα, όλες της τις σκέψεις».
  • Η Εφη Παπαθεοδώρου, που συμπράττει στην παράσταση ερμηνεύοντας μαζί με την κ. Τιτίκα Σαριγκούλη δύο γηραιές κυρίες που παρακολουθούν τα δρώμενα και που τραγουδούν από Σούμπερτ μέχρι και εκκλησιαστικά θέματα, τονίζει: «Το σπονδυλωτό έργο της Ντελ Κόρτε μέσα από ένα παζλ σκηνών γραμμένων με σαρκασμό, χιούμορ, αλλά και σκληρότητα κάποιες φορές -που ίσως να σοκάρει κάποιους θεατές- επιχειρεί να δώσει απάντηση σε ένα ερώτημα που συνδέεται με την ίδια την ανθρώπινη φύση: τη βασανιστική αναζήτηση της ευτυχίας. Είναι ένα ανορθόδοξο έργο, με ανατροπές και ακρότητες που κεντρίζουν και ιντριγκάρουν». Εκείνη σοκάρεται με την έντονη βωμολοχία που υπάρχει στο έργο; «Δεν σου κρύβω πως όντως σοκάρομαι, αλλά μέσα απ’ αυτές τις εκφράσεις τονίζεται η σκληρότητα των εικόνων και των καταστάσεων». Η ίδια τι πιστεύει για την ευτυχία; «Η ευτυχία δεν είναι εφιάλτης. Και ξέρεις πότε δεν γίνεται τέτοιος; Οταν δεν παθαίνεις εμμονή και πανικό για να τη βρεις».
  • Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
  • Ο «Εφιάλτης της ευτυχίας» της Ντελ Κόρτε ανεβαίνει στις 29 Απριλίου στο «Κοτοπούλη» του Εθνικού Θεάτρου σε μετάφραση Μαρίας Μαντή, επιμέλεια μετάφρασης Γιώργου Δεπέστα, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, σκηνικά – κοστούμια της Κατρίν Κρούμπαϊν, φωτισμούς του Λευτέρη Παυλόπουλου.
  • Παίζουν οι ηθοποιοί: Αλεξάνδρα Αΐδίνη, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Γιώργος Γλάστρας, Στεφανία Γουλιώτη, Ολγα Δαμάνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κόρα Καρβούνη, Ελένη Κοκκίδου, Δημήτρης Κουτρουβιδέας, Λουίζα Κωστούλα, Δημήτρης Λιγνάδης, Λουκία Μιχαλοπούλου, Θέμις Μπαζάκα, Ηλέκτρα Νικολούζου, Luciο Victor Dias, Εφη Παπαθεοδώρου, Μάκης Παπαδημητρίου, Σωκράτης Πατσίκας, Τιτίκα Σαριγκούλη, Hirohisa Ermis Hatanaka.

Βασίλης Μπουζιώτης, ΕΘΝΟΣ, 17/04/2009

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: