Φέρνει την… Κόλαση στους Αθηναίους

  • Η παγκόσμια περιοδεία της «θείας κωμωδίας» του διάσημου Ιταλού καλλιτέχνη θα περάσει από το Μέγαρο στις 5 και 6 του Μάη.
  • Εισέβαλε δυναμικά στην καρδιά μας το 1997 και την κατέκτησε υποδυόμενος τον Γκουίντο, έναν ξένοιαστο λογιστή εβραϊκής καταγωγής, που ζει τη ζωή με άξονα το χιούμορ του σαν ένα παραμύθι στην κατεχόμενη από τους Γερμανούς Ιταλία. Μας συγκίνησε με την ευαισθησία του, λέγοντάς μας σχεδόν αφοπλιστικά πως τελικά… «Η ζωή είναι ωραία». Ο λόγος για τον Ρομπέρτο Μπενίνι, τιμημένο με Οσκαρ για την ταινία του «Η ζωή είναι ωραία», ο οποίος πραγματοποιεί μια παγκόσμια περιοδεία, παρουσιάζοντας τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη (με μια παράσταση που φέρει τον τίτλο «Ιnferno e Ρaradiso» – «Κόλαση και Παράδεισος» στα Ελληνικά), το σπουδαιότερο ιταλικό επικό ποίημα και ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Φέρνει την... Κόλαση στους Αθηναίους
  • Στο πλαίσιο αυτό ο διάσημος Ιταλός καλλιτέχνης έρχεται στην Αθήνα για δύο ξεχωριστές παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Τρίτη 5 και την Τετάρτη 6 Μαϊου. Από τα τρία μέρη της «Θείας Κωμωδίας» του Δάντη, ο Ρομπέρτο Μπενίνι θα παρουσιάσει την «Κόλαση», ενώ ειδικά για τις εμφανίσεις του στην Αθήνα ο Ιταλός κωμικός επέλεξε την 5η ωδή που πραγματεύεται την έννοια της αγάπης.
  • Η κινητικότητά του, το ταλέντο του, η πληθώρα των μέσων έκφρασής του, ο λυρισμός και η ευαισθησία του, η υποκριτική του δεινότητα, η χαρά και το γέλιο που μεταφέρει στο κοινό του καθιστούν τον Ρομπέρτο Μπενίνι ιδανικό ερμηνευτή αυτού του μυστηριακού κειμένου. Ο δημοφιλής Ιταλός ηθοποιός-σκηνοθέτης με τον ευρηματικό του πρόλογο και την παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας των αυτοσχεδιασμών του προσδίδει στη «Θεία Κωμωδία» ευκολία πρόσβασης και «λαϊκότητα», φέρνοντάς την πιο κοντά στον θεατή, σε συσκευασία ενός «αληθινού σόου-υψηλής αισθητικής».
  • Η Θεία Κωμωδία του Δάντη γράφτηκε στο διάστημα 1308-1321. Ο αρχικός τίτλος του έργου ήταν «Κωμωδία», ενώ ο όρος «Θεία» προστέθηκε μεταγενέστερα από τον Βοκάκιο, το 1555. Το έργο διαιρείται σε τρία μέρη: «Κόλαση», «Καθαρτήριο» και «Παράδεισος», το καθένα αποτελούμενο από 33 ωδές. Ο αριθμός τρία είναι κυρίαρχος σε όλο το ποίημα και η χρήση του δεν θεωρείται τυχαία. Οι ωδές είναι επίσης γραμμένες σε ενδεκασύλλαβο στίχο, ενώ το καθένα από τα τρία μέρη της κλείνει με τη λέξη «άστρα».
  • Ο Δάντης στη «Θεία Κωμωδία» περιγράφει σε πρώτο πρόσωπο ένα φανταστικό ταξίδι του στον Αδη, που ξεκινά τη Μεγάλη Παρασκευή του 1300, στις 8 Απριλίου. Το παρουσιάζει με απίστευτη αληθοφάνεια μέσω της χρήσης πλήθους στοιχείων και λεπτομερειών.
  • Οι ώρες, οι τοποθεσίες και το δρομολόγιο του αφηγητή καταγράφονται με μαθηματική ακρίβεια. Κατά το πέρασμά του από την Κόλαση και το Καθαρτήριο ο ποιητής συνοδεύεται από τον δάσκαλό του Βιργίλιο, ενώ η πορεία του στον Παράδεισο γίνεται με την παρουσία της Βεατρίκης, ο χαρακτήρας που αντιπροσωπεύει το γυναικείο πρότυπο κατά τον Δάντη και βασίζεται πιθανότατα στη Βεατρίκη Πορτινάρι, υπαρκτό πρόσωπο στη ζωή του.
  • Η προπώληση των εισιτηρίων έχει αρχίσει ήδη και πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στην Ερμού 1 (τηλ.: 210-7258510).
  • Αντιγόνη Καράλη, ΕΘΝΟΣ, 31/03/2009
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: