«Θεατρικές πρακτικές για τη διαχείριση συγκρούσεων» – στη Θεσσαλονίκη

Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη το 3ο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας διάρκειας 50 διδακτικών ωρών με θέμα:

«Θεατρικές πρακτικές για τη διαχείριση συγκρούσεων»

Θεσσαλονίκη, 6 Μαρτίου – 11 Απριλίου 2009, 15ο Γυμνάσιο-Λύκειο, Καρόλου Ντηλ 24, Θεσσαλονίκη

Στο σεμινάριο διερευνώνται και αξιοποιούνται διάφορες θεατρικές πρακτικές για την προσέγγιση συγκρουσιακών καταστάσεων στην τέχνη και στη ζωή.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, με διάφορες θεατρικές πρακτικές, ώστε να είναι σε θέση να τις αξιοποιούν στην τάξη ή/και τις θεατρικές τους ομάδες.

Απευθύνεται σε όλους όσοι επιθυμούν να συνδυάζουν στην πρακτική τους το θέατρο με την εκπαίδευση: εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, ηθοποιούς και εμψυχωτές νεανικών ομάδων.

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι  συμμετέχοντες, με βιωματικό τρόπο και με κύριο άξονα την προσέγγιση συγκρουσιακών καταστάσεων, θα γνωρίσουν και θα εξοικειωθούν με τη χρήση τεχνικών και  μεθόδων του θεατρικού παιχνιδιού, του εκπαιδευτικού δράματος, της δραματοποίησης κειμένου, των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων, του θεάτρου των καταπιεσμένων του A. Boal (Forum Theatre), του σωματικού θεάτρου και του θεάτρου της επινόησης (devising).

Στάδια υλοποίησης του προγράμματος

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 50 διδακτικές ώρες, θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή στις 17.30–21.00 και Σάββατο στις 10.00-13.30 από τις 6 Μαρτίου ως τις 11 Απριλίου 2009.

  • Θα διδάξουν οι:  α) Εύα Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης – παιδαγωγός θεάτρου (θεατρικό παιχνίδι), β) Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός (Θέατρο Των Καταπιεσμένων του Α. Boal– Forum Theatre), γ) Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών (δραματοποίηση κειμένου), δ) Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός – δασκάλα δράματος/θεάτρου (εκπαιδευτικό δράμα), ε) Σοφία Λαμπρίδου, θεατρολόγος–θεατροπαιδαγωγός, Δαβίδ Άντζελ, ηθοποιός–θεατροπαιδαγωγός (θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα-TiE) και στ) Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου (σωματικό θέατρο και Θέατρο της Επινόησης (devising).

Αναλυτικό  πρόγραμμα

  • Παρασκευή, 6 και Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009: θεατρικό παιχνίδι με την Ε. Παπαγεωργίου
  • Παρασκευή, 13 και Σάββατο, 14 Μαρτίου 2009: Θέατρο των Καταπιεσμένων του Α. Boal– Forum Theatre με τον Γ. Πουταχίδη
  • Παρασκευή, 20 και Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009:  δραματοποίηση κειμένου με τον Τ. Τζαμαργιά
  • Παρασκευή, 27 και Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009: εκπαιδευτικό δράμα με τη Μ. Χατζηγεωργίου
  • Παρασκευή, 3 και Σάββατο, 4 Απριλίου 2009: θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (ΤiE) με τους Σ. Λαμπρίδου και Δ. Άντζελ
  • Παρασκευή, 10 και Σάββατο, 11 Απριλίου 2009: σωματικό θέατρο και Θέατρο της Επινόησης (devising) με την Τζένη Καραβίτη

Επειδή το σεμινάριο έχει βιωματικό χαρακτήρα, παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια.

Χώρος: 15ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, Καρόλου Ντηλ 24, Θεσσαλονίκη

Κόστος συμμετοχής:

  • 120 ευρώ για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τακτοποιημένη τη συνδρομή του 2008
  • 150 ευρώ

Για εγγραφές μελών στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr > ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Δηλώσεις συμμετοχής: Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία κατάθεσης του ποσού. Οι ενδιαφερόμενοι, αφού τηλεφωνήσουν για να διαπιστώσουν αν υπάρχουν θέσεις, θα πρέπει να καταθέσουν επωνύμως το ποσό στο λογαριασμό ALPHA BANK 202-00-2002-000277 και να στείλουν συμπληρωμένο το έντυπο της αίτησης στο ΦΑΞ: 23710 31268

Στην τελευταία σελίδα του αρχείου θα βρείτε το έντυπο της αίτησης.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2310849065, 6979477928, 6978583298 (απογευματινές ώρες) και 2106541600 (πρωινές ώρες)  και στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

«Συγκρούσεις και θεατρικό παιχνίδι»

Εύα Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης και παιδαγωγός θεάτρου

Θεωρητικό πλαίσιο

Η διαδρομή των μελών μιας ομάδας από την αρχική οικοδόμηση εμπιστοσύνης ως την από κοινού αναγνώριση της αξίας του καθενός, έχει ως συνεπακόλουθα τη μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και εποικοδομητικές για την ομάδα λειτουργίες. Αυτό το ουσιαστικό περιεχόμενο του θεατρικού παιχνιδιού μπορεί να αξιοποιηθεί ως “πρώτη ύλη” που, με την πρόσμιξή του με το θέμα “συγκρούσεις”, να οδηγήσει κάθε μέλος της ομάδας στην αποδοχή των επινοήσεων και στην κατανόηση του άλλου, και να λειτουργήσει, έτσι, σαν πεδίο είτε πρόληψης είτε επίλυσης των αρνητικών συγκρουσιακών καταστάσεων.

Περίληψη δραστηριοτήτων

Στο εργαστήριο προηγείται ένας θεωρητικός προβληματισμός σχετικά με τη φύση και τα βασικά είδη των συγκρούσεων, την αξιοποίηση των θετικών συγκρούσεων, την πρόληψη ή τη δυνατότητα επίλυσης των αρνητικών.

Το κύριο σώμα του εργαστηρίου, το θεατρικό παιχνίδι, ξεκινάει με δραστηριότητες συνοχής της ομάδας και εμπιστοσύνης, περνάει σε δραστηριότητες για την απελευθέρωση της σωματικής έκφρασης και του φυσικού αυθορμητισμού και οδηγείται σε κοινές δράσεις μέσω των οποίων γίνονται κατανοητές από κάθε μέλος η έμπρακτη αποδοχή και η απόρριψη των επινοήσεων του άλλου και καλλιεργούνται η αποδοχή και η κατανόηση. Κατόπιν, η δημιουργία θεατρικών χαρακτήρων (ρόλων) λειτουργεί ως  πρόσχημα ώστε να εφαρμοσθούν, στην πράξη, με φωνή, κίνηση και λόγο, με βασικό θέμα τη σύγκρουση και μέσα σε μια διαδικασία επικοινωνίας, οι δράσεις πάνω στο περιβάλλον και τους άλλους, οι δια-δράσεις ανάμεσα σε άτομα και τις ιδέες τους, η συνεισφορά στην επίλυση κοινών ζητημάτων και η αναγνώριση της αξίας του καθενός. Αυτό οδηγεί στην αυτοεκτίμηση, κάτι που δρα βοηθητικά στην κατανόηση του άλλου και, συνεπακόλουθα, στην πρόληψη και επίλυση των συγκρούσεων.

«Forum Theatre»,

Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός

Τι είναι το Θέατρο των Καταπιεσμένων; Γνωριμία και χρήση των τεχνικών του Θεάτρου των Καταπιεσμένων. Η χρήση των τεχνικών στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Μια παράσταση Forum Theatre.

Τι είναι το Forum Theatre;

Το Θέατρο Forum αναπτύχθηκε ως ένα μέσο επίλυσης δυσβάσταχτων προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Η συνήθης διαδικασία περιλαμβάνει ασκήσεις και παιχνίδια που στοχεύουν στην ενεργοποίηση και σύνδεση των πέντε αισθήσεων δημιουργώντας μια ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα. Ο στόχος είναι να δραματοποιηθούν οι εμπειρίες των συμμετεχόντων με επίκεντρο μια μορφή καταπίεσης – ένα πρόβλημα – μια σύγκρουση. Σε μια παράσταση Forum συμπεριλαμβάνεται η αντικατάσταση του Πρωταγωνιστή από μέλη του κοινού, οι οποίοι έτσι δεν μένουν απλοί θεατές, αλλά γίνονται «spect-actors», δηλαδή «θεατές -ηθοποιοί».

«Η δραματοποίηση ως σκηνικό δοκίμιο»

Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης

Το εργαστήριο  επικεντρώνεται στις πολλαπλές δυνατότητες της δραματοποίησης ως κοινωνικοποιητικού εργαλείου για τη διαχείριση εντάσεων και συγκρούσεων και ταυτόχρονα ως μορφοπαιδευτικού μέσου διδακτικής μεθοδολογίας με στόχο την αμεσότητα, την εποπτικότητα και τη ζωντάνια στην προσέγγιση μαθημάτων αφηγηματικού κυρίως περιεχομένου. Ο Ιγνάτιος ο Μέγας του Ευγένιου Τριβιζά θα αποτελέσει την αφορμή για τη διερεύνηση του θέματος, η οποία θα γίνει με γόνιμη και δημιουργική αξιοποίηση τεχνικών του δράματος και του θεάτρου.

«Χάσματα και γέφυρες»

Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, δασκάλα δράματος/θεάτρου

Το εργαστήριο θα αξιοποιήσει τη μέθοδο του εκπαιδευτικού δράματος για να προσεγγίσει το θέμα των συγκρούσεων. Μέσα από φανταστικά πλαίσια/ιστορίες θα  διερευνηθούν πτυχές του θέματος που αφορούν συγκρούσεις μεταξύ ομάδων, ατόμου και ομάδας, αλλά και εσωτερικές συγκρούσεις (διλήμματα). Οι συμμετέχοντες θα μπουν στη διαδικασία να διερευνήσουν οπτικές γωνίες, να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τη στάση των εμπλεκομένων στη σύγκρουση, να επεξεργαστούν τις συνέπειες μιας δράσης και τέλος να προτείνουν κατάλληλες λύσεις για να επιλυθούν οι συγκρούσεις και να δημιουργηθούν γέφυρες.

«Η πόλη γέμισε συνθήματα»

Σοφία Λαμπρίδου, θεατρολόγος-θεατροπαιδαγωγός

Δαβίδ Άντζελ, ηθοποιός-θεατροπαιδαγωγός

Τα συνθήματα που βρίσκει κανείς στους τοίχους αφηγούνται την αστική ζωή με έναν αναπάντεχο τρόπο. H πόλη ως κείμενο ανοιχτού κώδικα το οποίο διαβάζεται και  σβήνεται και γράφεται ξανά και ξανά. «Ρίχνω μηνύματα στο αστικό πέλαγος και εύχομαι για παραλήπτη αυτόν που τη σκιά του μόνο μπορώ να δω πίσω από τις γρίλιες του παντζουριού», Ρ. 15 χρόνων.  Πίσω από το σύνθημα στέκει μια σύγκρουση, πίσω από την σύγκρουση κάποιος, πίσω του μια ιστορία.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν στη διαδικασία παραγωγής ενός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος (TiE).  Το εργαστήριο περιλαμβάνει όλα τα στάδια της δημιουργίας: α. έρευνα – συγκέντρωση υλικού β. σύλληψη – προσέγγιση του θέματος γ. σχεδιασμός – κείμενο και δραστηριότητες δ. αισθητική – μορφή ε.  εμψύχωση/υποκριτική – μέσο επικοινωνίας.  Το «Η πόλη γέμισε συνθήματα» επιδιώκει να αποτελέσει εφαλτήριο για παρεμβατικές δημιουργίες θεατρικής πρακτικής στο χώρο της εκπαίδευσης.

«Μαινόμενος Ορλάνδος ή ο έρωτάς σου μια πληγή και τρεις κραυγές;» Προσεγγίζοντας τις συγκρούσεις στο θέατρο.

Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου

‘Πόλεμος πάντων πατήρ’ είπε ο Ηράκλειτος, και φαίνεται πως η σύγκρουση δεν έπαψε ν’ αποτελεί κινητήρια δύναμη στην πορεία της ανθρωπότητας. Για πολλούς ανθρώπους του θεάτρου το συγκρουσιακό στοιχείο είναι η ουσία της θεατρικής πράξης. Πώς όμως μπορεί να προσεγγίσει κανείς τη σύγκρουση σ’ ένα θεατρικό κείμενο, έτσι ώστε ν’ αποφύγει τους εύκολους δρόμους των υψηλών τόνων και των στερεοτύπων; Είναι σύγκρουση η σιωπή; Η αποχώρηση; Η υπεκφυγή; Στο εργαστήριο αυτό θα διερευνήσουμε τη σωματική έκφραση των συγκρούσεων στο θέατρο χρησιμοποιώντας τεχνικές σωματικού θεάτρου και θεάτρου της επινόησης (devising).

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

Ο Δαβίδ Άντζελ, ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός (ΜΑ), γεννήθηκε το 1979 στη Θεσσαλονίκη και είναι πτυχιούχος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Οι μεταπτυχιακές του σπουδές αφορούν το Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο του Exeter, Αγγλία). Έχει εργαστεί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως παιδαγωγός δράματος. Συνεργάζεται με φορείς σκηνοθετώντας παραστάσεις επινοητικού θεάτρου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Stimulus που ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο και το δράμα στην εκπαίδευση και το θέατρο ως εργαλείο κοινωνικής παρέμβασης. Σχεδιάζει και εμψυχώνει προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως κωφά άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ανήλικους παραβάτες, παιδιά με συναισθηματικά προβλήματα κ.α. Έχει εμψυχώσει τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε σχεδιασμό Π. Σέξτου «88 βελανιδιές και μύριες ανεμώνες» (Κ.Θ.Β.Ε.), «Μυρωδιά από κακάο» (Π.Ε. Ανατ. Θεσ/νίκης). Συμμετείχε στο σχεδιασμό των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων «Πέντε μουντζουρωμένα απογεύματα» (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής), «The missing wallet» (Πανεπιστήμιο του Exeter). Εμψυχώνει σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και θεατρολόγους. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια κινησιολογίας, σωματικού θεάτρου, παντομίμας και νοηματικής, καθώς επίσης και μαθήματα κρουστών στο Σ.Ω.Θ. επί σειρά ετών. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Τζένη Καραβίτη υπηρετεί ως φιλόλογος στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Θέατρο στο University of Essex της Μ. Βρετανίας (Μεταπτυχιακές Σπουδές στη Σύγχρονη Θεατρική Πρακτική) και στο Royal Holloway University of London, όπου είναι υποψήφια διδάκτορας με αντικείμενο της έρευνάς της το αρχαίο ελληνικό θέατρο στην εκπαίδευση. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Theatre Lab Company στο Λονδίνο το 1994 και στήριξε τις παραγωγές του ως ηθοποιός και επιστημονικός συνεργάτης. Έχει δουλέψει με νεανικές θεατρικές ομάδες στην Ελλάδα και στη Μ. Βρετανία και διδάσκει σε σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε ζητήματα θεατρικής πρακτικής. Συνεργάζεται μεταξύ άλλων με την «Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα» στις παραγωγές και στα επιμορφωτικά της προγράμματα. Συγγραφέας του Young Theatre Voices 2007: Ancient Myths & Contemporary Life (2007) και μέλος της συγγραφικής ομάδας του Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (2005), εκδόσεις Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συνεργάζεται με εκδοτικούς οίκους ως μεταφράστρια. Έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ, αντιπρόεδρος και πρόεδρος του επιστημονικού σωματείου «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση» και έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό και στη διοργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων του για εκπαιδευτικούς και για νέους.

Η Σοφία Λαμπρίδου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός (ΜΑ), γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη και είναι πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεάτρου, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές αφορούν το Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο του Exeter, Αγγλία). Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως παιδαγωγός δράματος και συνεργάζεται με φορείς σκηνοθετώντας παραστάσεις επινοητικού θεάτρου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Stimulus που ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο και το δράμα στην εκπαίδευση και με το θέατρο ως εργαλείο κοινωνικής παρέμβασης. Σχεδιάζει και εμψυχώνει προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμού όπως κωφά άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ανήλικους παραβάτες, παιδιά με συναισθηματικά προβλήματα κ.α. Έχει εμψυχώσει τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε σχεδιασμό Π. Σέξτου «88 βελανιδιές και μύριες ανεμώνες» (Κ.Θ.Β.Ε.), «Μυρωδιά από κακάο» (Π.Ε. Ανατ. Θεσ/νίκης). Συμμετείχε στον σχεδιασμό των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων «Πέντε μουντζουρωμένα απογεύματα» (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής), «My Mind is blank» (Πανεπιστήμιο του Exeter). Εμψυχώνει σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και θεατρολόγους. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια κινησιολογίας, σωματικού θεάτρου, παντομίμας, νοηματικής και μαθήματα βιολιού στο Σ.Ω.Θ. επί σειρά ετών.  Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Εύα Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης και παιδαγωγός θεάτρου, είναι μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Διδακτικού Προσωπικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή, Θέατρο στην Εκπαίδευση, Θεατρικό Παιχνίδι και Κομμέντια ντελ’ Άρτε. Σπούδασε Αρχιτεκτονική, Υποκριτική και Σκηνοθεσία στη Ρώμη. Ειδικεύτηκε στη Θεατρική Εμψύχωση και στην Κομμέντια ντελ’ Άρτε με υποτροφία του Διεθνούς Κέντρου Θεατρικής Έρευνας (CIRT). Είναι υποψήφια Διδάκτορας στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ. Δίδαξε Κομμέντια ντελ’ Άρτε, Θεατρικό Παιχνίδι, και Σκηνικό και Ευρύτερο Θεατρικό Χώρο, σε Πανεπιστήμια, Δραματικές Σχολές και σε θεατρικά σεμινάρια. Σκηνοθέτησε θεατρικές παραστάσεις με έργα διεθνούς ρεπερτορίου και καμβάδες Κομμέντια ντελ’ Αρτε. Συγκρότησε τον θίασο “Αιθερόπλοο” της Θεσσαλονίκης. Δημοσιεύσεις της υπάρχουν σε πρακτικά Συνεδρίων και Συνδιασκέψεων, σε θεατρικά περιοδικά και σε Πανεπιστημιακές Εκδόσεις.

Ο Γιάννης Πουταχίδης είναι θεατροπαιδαγωγός με Master of Arts στο Drama/Theatre in Education και υποψήφιος διδάκτωρ του πανεπιστημίου Janacek Academy of Music and Performing Arts του Brno, Τσεχία. Είναι εξωτερικός συνεργάτης, λέκτορας, του JANACEK Academy of Performing Arts. Διδάσκει Εκπαιδευτικό Δράμα στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, σε  δημόσια Ι.Ε.Κ. και σε πολιτιστικούς συλλόγους.  Διοργανώνει και διδάσκει εφαρμογές του θεάτρου στην εκπαίδευση σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Έχει διδάξει σε σεμινάρια στην Τσεχία, Σλοβακία, Μ. Βρετανία. Δραστηριοποιείται επίσης σε προγράμματα ανταλλαγής μεταξύ νέων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 30 θεατρικές παραστάσεις με παιδιά, νέους και ενήλικες. Η παράσταση Ομήρου Οδύσσεια που σκηνοθέτησε σε συνεργασία με την Ρίτα Πουταχίδου και την Κατερίνα Πουταχίδου, με την Ομάδα Κωφών  του Θεατρικού Εικαστικού Καλλιτεχνικού Κέντρου πήρε το 1ο Βραβείο στο 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου που πραγματοποιήθηκε στην Βέροια.   Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος και μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

O Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Σπούδασε Θέατρο και Παιδαγωγικά στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και Διδασκαλείο, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι πτυχιούχος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου. Εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση «Θέατρο στην Εκπαίδευση», υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος του ίδιου πανεπιστημίου και μέλος του ίδιου τμήματος ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο αντικείμενο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και από το 2004 με ανάθεση εντολής διδασκαλίας στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Ε.Κ.Π. Αθηνών τα μαθήματα «Θέατρο στην Εκπαίδευση-Θεωρία και πράξη» και «Εισαγωγή στους κώδικες του Θεάτρου-Θεωρία και πράξη». Επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση του οποίου είναι μέλος, στα εργαστήρια του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, στον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων, στις φυλακές ανηλίκων Κορυδαλλού, υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, καθώς και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Δίδαξε, επίσης, για τρία συνεχή χρόνια, στο Πρόγραμμα εξομοίωσης των δασκάλων. Για δεκατέσσερα χρόνια διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Κερατσινίου. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της εταιρείας «Δυτικά της Πόλης», που προέκυψε από αυτήν, είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό το θέμα. Έχει συνεργαστεί στη συγγραφή του βιβλίου Στοιχεία Θεατρολογίας της Α’ Λυκείου, 1998, ΟΕΔΒ: Αθήνα, Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο, Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 2004, Αθήνα: εκδόσεις Ατραπός.

Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι εκπαιδευτικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος/θεάτρου σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων και στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου. Έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Δράμα που οργανώθηκαν από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και άλλους φορείς. Από το 2001 κ.ε. διδάσκει τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Θέατρο στο σχολείο» στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ.  Συνέγραψε με την Αύρα Αυδή το βιβλίο Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 Προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής (Μεταίχμιο 2007).

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: