ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ο «Καϋμός» του έρωτα έγινε ποιητική παράσταση

Ο Κάρολος Κουν την εποχή που  γραφε το ποίημα «Καϋμός»,  που τώρα γίνεται θεατρικό
Ο ερωτικός «Καϋμός», ένα νεανικό ποίημα του Κάρολου Κουν, έγινε θεατρική παράσταση με αφορμή την επέτειο 100 χρόνων από τη γέννησή του.

Ποιητής της θεατρικής τέχνης, ο Κουν έγραφε όπως οι περισσότεροι νέοι της εποχής του ποιήματα, τα οποία φύλαγε στο συρτάρι του, αλλά δεν εξέδωσε ποτέ. Σήμερα, 22 χρόνια μετά τον θάνατό του, έχουμε την ευκαιρία να τα ακούσουμε, μέσα από τη φόρμα της θεατρικής παράστασης.

«Απ΄ όλες τις συμφορές που βρίσκουνε τους ανθρώπους η πιο μεγάλη είναι ο έρωτας./ Την αρρώστια παραστέκει γιατρειά, τον θάνατο λησμονιά./ Τέτοια στον έρωτα μην καρτεράς» είναι οι πρώτοι στίχοι του «Καϋμού» που μιλάει «για τον έρωτα που γίνεται καϋμός, αλλά και για τον καϋμό του έρωτα που γίνεται ποίηση».

Η ιδέα είναι της Μαριάννας Κάλμπαρη, που το σκηνοθετεί. Με άξονα τον «Καϋμό», εμπλουτίζει την παράσταση προσθέτοντας στίχους από άλλα ποιήματα του Κουν (γιατί θα πρέπει να υπάρχει κάπου/ ένα τρένο που θάναι θαυματουργό/ και σύννεφα που δεν θάναι μόνο σύννεφα/ κι ένα άστρο αλλιώτικο από άλλα άστρα/ και πιο πολύ απ΄ όλα, πόδια που θα περπατάν/ πάνω στα νερά…), αλλά και αποσπάσματα από κείμενα των Αραγκόν, Λόρκα, Νερούδα, Ρόλαν Μπαρτ κ.ά.

ΙΝFΟ: Στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου (Φρυνίχου 14, Πλάκα, τηλ. 210-3222.464)

Η παράσταση ακολουθεί το ποιητικό ύφος του περιεχομένου του, το οποίο κάθε Δευτέρα και Τρίτη αποδίδεται από διαφορετικό πρωταγωνιστή ή πρωταγωνίστρια (άρχισε με τη Λήδα Πρωτοψάλτη). Όλοι τους έχουν μαθητεύσει στο Θέατρο Τέχνης- από τον Άγγελο Αντωνόπουλο (26-27/1), τον Αιμίλιο Χειλάκη (9-10/2) και την Εύα Κοταμανίδου (16-17/2), ώς τη Μάνια Παπαδημητρίου (23-24/2), τον Χρήστο Λούλη (2-3/3) και τον Κώστα Καζάκο (9-10/3). Σε όλες τις εκδοχές συμμετέχουν τέσσερις νέοι απόφοιτοι και μαθητές της Σχολής του Θεάτρου Τέχνης: Αγγελική Μαρίνου, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, Μαργαρίτα Γερογιάννη και Παναγιώτης Βασιλόπουλος, καθώς και η χορεύτρια Βάλια Παπαχρήστου. Το ποίημα- μονόλογος χωρίζεται σε 12 μέρη. Το κάθε κομμάτι «προκαλεί» ταμπλό βιβάν, εικόνες και στιγμιότυπα μουσικά και χορευτικά. Η χορογραφία είναι της Βάλιας Παπαχρήστου, η μουσική του Νέστορα Κοψιδά, τα βίντεο του Διαμαντή Καραναστάση και τα σκηνικά- κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη.

Μακάρι η παράσταση να προσθέσει κάτι στον μύθο του «μάγου» από την Προύσα, που ήρθε στην Αθήνα και κατάφερε να δημιουργήσει την πιο δυναμική θεατρική εστία.

  • Έλενα Δ. Χατζηιωάννου, ΤΑ ΝΕΑ: Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: